Gå til innhold

April: Noen her med pollenallergi?

Anbefalte innlegg

Amanda er så merkelig for tiden. Trøtt og sutrete. Nå la jeg henne i 08 tida, hun var så trøtt. Da har hun vært våken siden siden 06. Dette er ikke likt henne i hele tatt!

Det renner litt fra nesa, det er det eneste som kan tyde på at det er noe i luftveiene. Så begynte jeg å tenke på dette med allergi, siden det er så mye pollen i lufta om dagen. Hvordan vil jeg i tilfelle merke det på henne om det er det? Kan hun da reagere på den måten hun gjør?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5187613-april-noen-her-med-pollenallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emmm... trykka litt for fort på lagre knappen gitt..

Det jeg skulle si var at små barn kan ofte bli urolig av pollenallergi..

Men du.. jeg så på apotek1 at de hadde en hjemmetest for å sjekke allergi.. til 49.. Jeg så bare at de hadde sånn der, så kan du jo evt. stikke innom et sånt apotek å høre om man kan ta den på så små barn.

jeg selv er allergisk mot gress og björk. Hos meg er det bare nesen som renner og er irritert Og jeg får lett vondt i hodet.

Siri var akkurat slik som du beskriver Amanda her, men jeg fikk beskjed på helsestasjonen attså små ikke kan väre allergisk på samme sett som vi. Men ettersom det var sååååå mye pollen i luften kan nesen bli irritert og det var ikke så mye vi kunne gjöre med dette enn å vente til det er over. Og nå er det värste over her i göteborg og hun har blitt bedre.

Men hör på helsestasjonen om du kan gjöre noe i så fall.

Ja, har pollenallergi. Er som to små&mammaen sier om sympt., men vile bare si at den hjemmetesten du får kjlpt er lite pålitelig. Ta henne heller m til legen.

Er forretsen MYE pollen i Drammen nå...

*løpe og tørke øyne og nese*

Jeg så bare at de hadde en sånn test, så jeg vet ikke noe om den altså..

Men jeg vet at på denne tiden av året med bjørkepollen ute og "går" bør en være forsiktig med steinfrukter, fordi dette kan gi kryssallergier..på bjørken.

Annonse

Jeg er selv veldig allergisk. Reagerer på bjørk, gress, burot, timotei osv osv osv... Har kontakt med legen tildig på våren og får beskjed når jeg skal begynne på medisiner. I år har det vært så ille at jeg har utviklet allergiastma også, så nå våkner jeg om nettene og må bruke innhalator for å få puste normalt.. Tragisk all denne pollendriten assa. Men det går ganske greit nå som jeg kan ta piller, nesespray, øyedråper, innhalator osv (he he er jo et helt apotek her hjemme...)

Det var krise ifjor for da fikk jeg ikke bruke piller siden jeg ammet... er veldig glad for at det ikke var så mye spredning i fjor..

Så jeg er mildt sagt nervøs for at Maiken skal oppleve dette også. Men hun har heldigvis ikke vært snufsete eller dårlig på lenge lenge så foreløpig er det ingen fare her.

Men ta en tur til legen og krev at de skal teste henne. Kan nok stemme at de reagerer litt anderledes enn oss voksne. Mener legen nevnte dette for meg når jeg ymtet frempå min nervøsitet ovenfor Maiken vedr dette.

jeg har ikke allergi - jippi - men min nye sjef er helt utrolig plaget. går tidlig og får medisiner og sliter seg gjennom hele sommeren før det slipper taket tidlig på høsten. hun har vært skikkelig dårlig siste uka, men har ikke nødvendigvis gått på "tårekanalene" løs - hun har bare vært utrolig utrolig trøtt og vondt i hodet. som hun sa "etter to timer med datteren min på handlesenteret kunne jeg bare gå og legge meg igjen" - og dette er ei skikkelig driftig dame i begynnelsen av 30-åra (datteren er 14). hadde tatt en test hos lege for å være sikker tror jeg :o)

Jeg har allergi, men har blitt mye bedre med årene. Var værst når jeg var liten. Høres akkurat sånn ut som du forklarer. Jeg anbefaler øyedråper og nesespray. Det hjelper mye. Ellers er det mange som har blitt "helbredet" med naturmedisin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...