Gå til innhold

Er jeg litt for rolig???


Liten luring...

Anbefalte innlegg

Hei på dere! Nå er jeg 5+2 på vei. Har ikke hatt mensen etter en SA i april. Når jeg var gravid sist var jeg helt oppslukt og bestilte time hos gynekologen med en gang testen var positiv. Mistet i begynnelsen av uke 7. Alle visste at jeg var gravid. Nå ble jeg gravid overraskende fort igjen. Vi orket rett og slett ikke å tenke noe på hverken om vi kunne bli gravide igjen eller vente. Men jeg ble jo veldig positivt overrasket da det lyste gravid imot meg på testen :-) Leser at mange gjerne vil ha UL ved 7 eller 8 uker, og det forstår jeg. Men jeg tenker bare at jeg skal ringe gynekologen når fellesferien er over i august. Er det kanskje litt for lenge å vente, eller trenger jeg ikke å tenke på det før så lenge jeg føler meg bra? Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det var veldig lenge å vente. Hadde ville hatt time i uke 8 eller noe... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste vil jo ha UL i uke 17 -18 for å bestemme termin mer sikkert og sjekke at det ikke er fare for spessielle komplikasjoner. Detkan vel holde hardt tidsmessig hvis du får legetine i midten av august.

Med untak av det tror jeg det er OK så lange formen er fin og du ikke har spessielle spørsmål eller noe.

 

Foresten må jeg jo si gratulerer og lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :-) Det går sikkert bra denne gangen. Tror mange er alt for urolige og bekymrede, sådet er bra du er rolig. Når du skal ha ultralyd er jo vanskelig å si, men det går jo an og ringe legen og høre når han/hn vil anbefale deg det. I og med du mistet sist, så anbefaler de vel ofte at du komemr litt tidligere enn vanlig ultralyd i uke 17-18. Men unaseet, så er det vel ikke så mye de kan gjør ei uke 7-8 annet enn å se og lytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar! Jeg får kanskje bestille time hos legen rundt uke 8, så har jeg vært der :-) Han har UL der også, så jeg får se det lille mirakelet hver gang. Det er jo gøy! Lykke til dere også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...