Gå til innhold

Erfaring med Mei tai bæresele?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har mei tai og Ergo, og begge er herlige!!! Jeg kan bære jenta mi på 11 kilo i timesvis! Har bb active også som jeg forsøkte for moro skyld her om dagen, og etter fem minutter hadde jeg kjempevondt i skuldrene! I tillegg til at det er mye bedre for meg er det også bedre for snuppa mi. Hun bæres ikke bare i skrittet som bb, men på hele rumpa og lårene, samt at hun "klemmes" inntil med hele overkroppen.

Man kan ikke bære ungene med ansiktet ut i mei tai eller ergo, og min var helt avhengig av det med babybjørnen. Men i mei tai eller ergo har de likevel mer bevegelsesfrihet og kontroll, de snur seg litt og ser lettere til flere kanter. Så det har ikke vært noe savn her selv om jeg trodde det kom til å bli det. En annen fordel er at mei tai og ergo kan brukes både på mage og rygg. Og ryggbæring er rett og slett genialt når babyen blir litt større. Det er mye lettere å bære på ryggen enn på magen!

Jeg foretrekker meitai fremfor bb - definnitivt. Ikke minst fordi den er bedre å bære i og den kan brukes mye lenger enn bb. Favoritten min er sjal, men det krever litt mer øving. Meitaien er forbausende enkel å få på (tenker da magebæring), jeg husker at jeg styrte en del med å finne ut av bb. Og så er jo meitaiene du får kjøpt så utrolig vakkre da, du kan få den i akkurat dine favorittfarger og mønstre. Det som er deilig med meitai og sjal er at du får barnet ditt hel inntil kroppen, kroppskontakter virker beroligende og betryggende på barnet, det er en nærhet jeg aldri fikk til i bb. Det er som om jenta mi blir helt salig når hun får sitte på magen min, og på butikktur er det det aller tryggeste for henne.

Jeg er ikke helt sikker på hva du egentlig vil vite, spør gjerne om det er noe spesielt du lurer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...