Gå til innhold

hvordan merker man at babyen har lagt seg med hodet ned?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, dette har jeg også lurt på. Jeg kjenner spark overalt, jeg. Både helt nede og helt oppe. Og på sidene. Jeg skjønner ikke en pøkk av anatomien til denne babyen. Hihi! Men nå skal jeg til jordmor, så det er mulig jeg får vite det da.

Babyen er vel fortsatt ganske liten i uke 30, så den kan vel snu seg ganske bra rundt enda, kan den ikke?

Er i uke 35 nå, men allerede i uke 32 fikk jeg beskjed om at tassen hadde lagt seg med hodet ned. Merker imidlertid ikke noe til det, for han ligger i fosterstilling, så han sparker meg bare ut på høyre side av magen. Håper det fortsetter sånn, for ribbeinsspark kan jeg klare meg uten... ;)

Jeg var hos JM i forrige uke, uke 29. Da lå lille rabalder i sideleie, altså på tvers. Jeg trodde h*n lå med hodet ned for all action skjer jo øverst i magen, men det er jo selvfølgelig fordi h*n ikke bare sparker, men også slår...

JM sa i hvert fall at den har endel uker på seg ennå til å legge hodet ned. Hun stresset i hvert fall ikke noe med det, men sjekker det selvfølgelig når jeg skal tilbake i uke 33.

Lille snupp lå med hodet ned på forrige kontroll, og den siste tiden har jeg stort sett kjent spark og spenning opp til venstre og litt på siden. Nedover kjenner jeg små dytt.. sikkert hendene har jeg tenkt.. og dessuten hikking nederst på høyre side. Det kan stemme ganske godt om hun ligger med hodet ned og ryggen på høyre side.

Tidligere lå hun i seteleie, og jeg kjente da sparkene nedover og dessuten mindre tydelig.

Annonse

Min har ligget med hodet ned i over 2 måneder faktisk, i akkurat samme stilling hele tiden; med benene på min venstre side av magen, rygg på høyre og rumpa rett opp mot ribbena mine. Altså er sparkingen på min venstre side, og slett ikke opp i ribbenene. Jeg merket at han begynte å sett seg fast ved at det ga lyn ned i skjeden, ofte ganske ubehagelige. Den uken han satte seg helt fast gjorde det faktisk litt vondt, det stakk og føltes som om han ville ut.

Eli 39+3 (og klar som BARE det)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...