Gå til innhold

1. time til utredning ved St. Olavs; hva har jeg i vente?????

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er andre her inne som har vært på kvinneklinikken på sankten for utredning og om dere kan være så snill å fortelle meg hvilke erfaringer dere har?

Jeg lurer også på hvilke undersøkelser jeg kan forvente at de tar av meg første gangen?

-Har sjekket mannens sæd og alle hormonprøver av meg er også unnagjort.

Fortsetter under...

Hei du!

Hmmm, må tenke litt nå jeg, begynner å bli en stund siden vi begynte med utredningen....

Ok... Det første vi gjorde var jo å ta kontakt med fastlegen.

Han ordnet time på St.Olavs, og etter en stund fikk vi brev, og senere time.

I forkant av 1.timen ved St.Olavs fikk jeg beskjed om å tempe i 3 mnd, og mannen skulle levere inn prøve.

Jeg tok også blodprøver på ulike tidspunkter i syklusen for å sjekke EL.

1.timen fikk vi svar på at prøven hans var ok, og at tempkurvene mine var fine. Legen spurte oss også om masse forskjellige spm.

Jeg hadde altså EL, men fortsatt ingen baby...

I tillegg ble det tatt invendig Ul av meg, der alt så normalt ut.

Resten er vel kanskje ikke så interessant...

Lykke til!!!

Hei!

Jeg har nylig vært inne til første time på St.Olavs (begynnelsen av mai). Mine erfaringer er de samme som Sunniva78 sine:

Først en del spørsmål om alt mulig, deretter kikket hun på tempinga for de to siste månedene, samt kommenterte og forklarte resultatene fra blodprøvene mine og svømmerne til mannen min. Deretter var det innvending UL.

Etter dette fikk jeg en diagnose (PCOS) og fikk metformin for dette + pergo. Og en masse info om diagnosen, medisinene og bivirkninger.

Tilslutt fortalte legen om laproskopi og hun spurte om hun skulle sette meg opp til time. Noe jeg sa ja til. Men det blir ikke før til høsten.

Legen jeg hadde var KJEMPEHYGGELIG og jeg følte hele tiden at hun tok problemet seriøst. Fikk veldig mye informasjon, og når vi gikk, satt vi begge igjen med en god følelse om at dette kom til å ordne seg og at dette skulle vi klare!! Plutselig var alt mye lysere.

Og som hun sa: Om det ikke ordner seg innen et halvt års tid så er neste trinn prøverør. Så det er trøsten min hvis det ikke skulle gå med medisineringa jeg nå er satt på.

Så ikke grue deg! Det går nok kjempebra.

Og fortell gjerne hvordan timen gikk når du har vært der, hvis du føler for det!

Tusen takk for svar jenter. Da er det visst som jeg hadde trodd da egentlig. Jeg hadde egentlig håpet på at de skulle ta sånn udersøkelse med kontrastvæske også på torsdag jeg da, men det er kanskje noe man gjør på et senere tidspunkt?

Jeg skal holde dere oppdatert.

Klem

Jeg også tenkte på / spurte om en slik undersøkelse når jeg var der. Men det virket ikke som det var aktuelt med kontrastvæske og røntgen, men at det samtidig med laproskopi sprøytes inn en væske og sjekker da om det er passasje i egglederne. Mulig det er bare i mitt tilfelle (pcos-tilfeller) at de samtidig gjør dette som en alt-i-ett greie. Skulle nemlig settes på venteliste for lap. Men det blir nok ikke før til høsten.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...