Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har enda ikke hatt 3 mnd kontroll fordi hs flyttet timen (en time før vi skulle være der, max irriterende). Nå er ho 3 1/2 mnd. Vet enda ikke når jeg skal ha denne timen, men hun nærmer seg jo 4 mnd med raske skritt.. (nei, hun går ikke enda :) )

Hva gjør man på disse kontrollene, utenom å ta vaksine på 3 mnd. Syns vi kommer litt ut å kjøre nå..

Fortsetter under...

Jeg gikk i hvert fall og veide og målte henne ved 3 mnd og gav tallene til hs. Syns det er greit å ha oversikt over vekstkurven..

Samtale med hs er jo bortkastet.. alt er jo "normalt" uansett hva jeg tar opp. Hun har sjeldent noe å komme med.. glad jeg har forum her!

Slik var det hos oss:

3 mnd: veiing, måling engde og hodeomkrets, sjekk av symmetri (hodet kan snus til begge kanter) sjekk av syn (kan hun følge en spennende gjenstand med blikket), vaksine. Hun lå både på sygg og mage for at de skulle se hvor langt hun var kommet motorisk.

4 mnd: barselgruppetreff med fysioterapeut. Ikngen vurdering av barna, bare samtale der terapeuten fortalte om hvilken rekkefølge barna gjorde tingi osv. og hvor individuell utviklingen er. Vi fikk tilbud om å veie og måle, men det var frivillig og ble ikke lagt inn på data, bare skrevet ned i helsekortet vårt.

5 mnd: Samme som på tre mnd. Itillegg sjekk av hørsel (snur hun hodet til den siden lyden kommer fra).

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...