Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Her om dagen slo lillemor på seks mnd bakhodet sitt i bordkanten. Noe som fort kan skje når sånne små er veldig urolige. Hun fikk verken merker eller kul, og roet seg raskt på tross av at hun var kjempetrøtt og grinete i utgangspunktet. Men jeg klarer ikke slappe av etter denne episoden og plager meg selv med at hun kan ha skadet seg mer enn hva merkbart er. Fornuften sier at det har hun ikke, i og med at hun er som hun pleier i ettertid, men jeg klarer liksom ikke å gi helt slipp på denne episoden. Flere som kjenner seg igjen? Noen trøstende ord?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5185278-n%C3%A5r-babyen-sl%C3%A5r-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tåler en trøkk! :-) de er da ikke av porselen! ;-P Så lenge almetilstanden hennes er bra og hun ikke er unormalt sløv, er det ingenting å bekymre seg for!

Her om dagen stod gutten min på 10 mnd og støttet seg til TV`en. Plutselig mistet han ballansen og smalt panna i glassplata under så det sang!!! Forsterkeren som lå oppå faktisk hoppa! Halve panna hovna opp og han hadde et lite sår midt i... Han skreik vel i ca 5 min, så var det glemt! Jeg fulgte med på tilstanden hans og den var som normalt... Så, de tåler en trøkk! :-)

Hei du!

For en stund siden siden rulla jenta vår ned fra senga, og vi ble kjempeurolige og fikk selvfølgelig veldig dårlig samvittighet.. Men alt gikk heeelt fint-det gjør som regel det!

Hvis jenta di er som hun pleier å være, og ikke har verken merker eller kul i hodet, er alt i orden med henne! Det eneste man skal være litt obs på når det gjelder "slag" mot hodet, er evnt hjernerystelse.

Symptomer på dette er nedsatt bevissthet og kvalme/oppkast, men faren er over etter ca et døgn uten symptomer.

Både jeg og mannen min har visstnok falt i gulvet som små, og alt er bra med oss:) Babyene tåler heldigvis mye mer enn vi tror! Ikke ha dårlig samvittighet, dette er noe som skjer mange!

Klemmer fra

Når de ligger på gulvet og slår hodet sitt borti ting er det nærmest en umulighet for dem å slå seg så de får hjernerystelse. Jeg og var kjempebekymret da min bynte å trille rundt og rett som det var druste hodet i flisene på badet. Men ha sa at det var ingen grunn til bekymring :) Det blir jo elvfølgelig noe annet om de lander på en skarp kant fra stående stilling. Men utrolig nok går det også som oftest bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...