Gå til innhold

Forvirra


Lindapinda

Anbefalte innlegg

Ut fra sist menstruasjon skal jeg nå være 7 uker og 1 dager på vei, men på UL sa lege at han mente jeg var 6 pluss 1 fordi bønna (he he) var så liten. Hva skal jeg forholde meg til? Syns ikke det er så enklet med disse ukene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vent til ordinær UL.... det er da babyene er i nokså lik størrelse,,,, og det blir lettere å se... gå etter din egen, så ser du etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :) Man vil jo bare så gjerne vite det med en gang, slik at man kan lese alt man kommer over om hvordan den lille ser ut :)

Utålmodig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet du positivt når du var fire uker på vei (altså fire uker fra siste menstruasjons første dag) i forhold til menstermin? I så fall er det ganske sannsynelig at mensterminen din er riktig. Om du derimot gikk litt lenger før du testet positivt, og du i tillegg har mer enn 28 dagers syklus til vanlig, er det stor sjanse for at gynekologen har rett.

 

Jeg har 33-dagers syklus til vanlig, altså blir terminberegningen min (i forhold til BIM-sin) fem dager feil. De fleste terminberegninger går ut i fra at du har 28-dagers syklus med EL på dag 14. Håper du ble litt klokere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så spent på UL din...har spurt etter deg her inne...:)

Men du så den lille eller? Så du hjertet og sånn? :)

Var redd ikke alt var bra og du hadde meldt deg ut eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en enkel måte å regne ut på er å regne ut ukene fra el, og legge til to uker. dvs, at hvis du hadde el for 4 uker siden, er du 6 uker på vei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med andre her - vent til vanlig UL i uke 17-18; da kan de gi deg et mer presist svar. Jeg ble satt 3 - tre - uker tilbake i forhold til mens-termin; trodde ikke det var mulig, men jenat bl faktisk født en dag etter ul-termin, så den var nokså presis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...