Gå til innhold

September: Hvordan få rutiner?

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 8 1/2 mnd nå. Vi har hatt temmelige gode rutiner ca fra 2-3 mnd til ca 5-6. men nå har det snudd. får ikke noe rutine på noe. prøver å legge han til fast tid hver kveld og prøver å passe på med mattider om dagen,men klarer ikke å lage ett mønster. hadde vært så greit åsså visst akkurat når han skal ha mat å når han SKAL sove. noen som har noen forslag til meg. åssen er rutinene deres? har dere klokkeslett?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5184688-september-hvordan-f%C3%A5-rutiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm..... Hvorfor fungerer det ikke? Vil han ikke sove når dere legger han? Hva spiser han og hvor ofte?

Vi har fast klokkeslett på legging, 19 hver kveld. Måltidene er mer ca-tider, men det blir sjelden mer enn 30 min forskjell fra dag til dag. (Får 4 måltider fast føde og pupp i tillegg)Synes det fungerer bra å følge klokka sånn noenlunde, og på kvelden er det alltid i seng kl 19. Deilig for mor og far å få kvelden for seg selv ja!

He he, kjenner meg litt igjen her ja. Vi hadde også en periode da alt gikk fint med legging og lignende, men det snur seg hele tiden. Nå får vi ikke lagt henne før sent på kveld, og dermed sover hun kanskje en time lengre enn vanlig, så derfor blir frokosten forskjøvet, og alt annet også resten av dagen. Vi har også problemer med dagsøvnen, og jeg begynnre å lure på om hun kanskje ikke har behov for mer enn en lur allerede. Men hun lærer så mye nytt for tiden, + det er en del tenner på vei, så jeg håper det blir bedre igjen senere. Når det gjelder mat så går det ca 3-4 timer mellom hvert faste måltid, og så får hun pupp innimellom av og til. Her er dagene heller ikke like. Jeg kan med andre ord ikke si at det og det kl.slette skal hun sove el. spise..

Sorry ingen gode råd, men du er ikke alene:-)

tusen takk for svar begge to:) hjelper veldig og høre at det ikke bare er meg som har problemer med dette.

har tenkt at jeg skal skrive opp en rutine tabell der jeg skriver opp klokke slett når han skal spise og klokke slett når han spiste+ soving. prøve og være striks og følle tidene. kanskje hvis jeg gjør dette en stund så hjelper det nok sikkert får man håpe. tror jeg skal sette på vekkeklokka om morgenen oxo. ett tips til deg oxo tyr 73

Husk at barn er relativt selvregulerende. Han vil si ifra hvis han er sulten eller trett. Det kan være lurt å være åpen for barnets egen syklus.

Vi har veldig greie rutiner, men det er heller ikke krise om vi tuller litt med dem innimellom. Det eneste som er viktig er at Sigurd må få mat før han blir veldig sulten (da blir han HYSTERISK! Akkurat som pappan sin, he he) og at han har en mulighet å legge seg når han blir trett.

Du skal nok se at dere finner ut av det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...