Gå til innhold

intimbarbering..


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg barberte meg nedentil helt fram til forrige fødsel. (Gikk faktisk greit, til tross for at jeg fikk voldsomme kynnere på slutten siden jeg måtte "dra sånn i magen"). Følte meg ikke vel uten intimbarberingen, og orket ikke tanken på å komme med skogmus på føden.

 

Etter fødselen sa imidlertid jordmoren min til meg at intimbarbering ikke var så lurt tett oppi mot fødselen. Man kunne være uheldig og få infeksjoner i hårsekkene. Det i seg selv er ubehagelig, pluss at infeksjonen kan skape problemer om man revner eller må klippes. Jeg barberer meg fortsatt, men tror jeg skal slutte med dette når jeg nærmer meg termin, *grøss*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke barbere seg helt kort da. Kan jo bare klippe hårene korte, mot slutten mener jeg altså. Da er det vel ikke fare for infeksjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke tanken på å slutte med intimbarbering. Føler meg grusom med skogmus! Men jeg har tatt det drastiske skrittet å bruke epilerings maskin. Gjorde j... ondt første gangen, men nå er det ikke ondt i det heletatt. Og etterveksten begynner ikke å poppe frem før det har gått en uke. Hårene blir akkurat som dun ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bra tips er å ta litt sprit (eks 40 % vodka) på en bomullsdott og tørke over etter man har barbert seg. Da unngår du røde prikker og inngrodde hår. Unngår også betennelser i hårsekkene som hun jordmoren snakket om. Jeg kommer ikke med skogmus på føden.. he he, gjorde ikke det sist gang heller og det var ingen som sa noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker ikke barbere meg nedentil (ja så sær er jeg, hehehe) men rett før termin forrige gang tok mannen min en liten gartner-tjeneste der nede for å klargjøre meg litt til føden. Det føltes veldig godt å være "glatt og fin som en sel" under fødsel må jeg innrømme. Grunnen til at han gjorde det var rett og slett at magen var så gigantisk at jeg ikke hadde sjans til å komme til... jeg greide knapt å barbere leggene selv på slutten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal visst ikke være så voldsom med barbering når man er gravid... Hårene er jo der for å beskytte underlivet vårt for infeksjoner, hvilket er mer utsatt når man er gravid!!

 

Så kan være en ide å ikke være helt glattbarbert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger jo ikke glattbarbere seg da. Det er jo bare snakk om å barbere bikinikanten og stusse litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...