Gå til innhold

Noen som vet? Ang. sykemeldt i ferien..

Anbefalte innlegg

Jeg er satt opp 4 uker i juni/juli på ferie, men er sansynligvis sykemeldt da i følge lege og fysioterapeuten jeg går hoss.Hva vil da skje med ferien??Jeg har egentlig 6 uker igjen å bruke i år (1 overført fra i fjor) Jeg går ut i permisjon i slutten av Juli.Trodde det var for mangen uker å føre over til neste år..Kan jeg da feks ta et opphold i permisjonen å da ha ferie å så hoppe på permisjon igjen??

Er det noen som vet???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5184257-noen-som-vet-ang-sykemeldt-i-ferien/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta ferie i permisjonen din ja. Da blir bare permisjonen forlenget like mye.

Mange steder er det vanskelig å overføre ferie fra år til år, hvertfall når du har så mange uker som du har.

Hva de kaller fri'n din blir jo det samme for deg. Du vil jo få lønn de ukene da, i stedet for fra TK liksom..

=)

Hei! Bare sniker meg inn her med et lite spørsmål. Kanskje jeg er litt treig men forstår ikke helt. Jeg kommer også til ¨å blir sykmeldt 4 uker når jeg skal ha ferie. Har forstått det sånn at da har jeg krav på å få den ferien senere. Er det sånn da at trygdekontoret betaler arbeidsgiver for sykepenger den mnd jeg skulle hatt ferie, og at jeg kan ta igjen de 4 ukene senere i permisjonen med lønn fra arbeidsgiver?

Tenkte å ta en telefon til trygdekontoret å høre men blir glad for svar.

Ja, det stemmer. ferien din blir bare utsatt, og du får lønn/feriepenger som vanlig. Er ganske sikker på at du ikke kan ta ut ferien før tidligst tre mnd etter fødsel, bortsett fra det er det fritt frem, mener jeg.

Tror også du kan søke om å få overført hele ferien til neste år, burde være ukomplisertdet også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...