Gå til innhold

April: Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre...

Anbefalte innlegg

Lillegutt er sååå sutrete at det ikke er til å tro. Noe plager han enormt. Om kvelden og natten våkner han flere ganger hver time. Nå har han feber over 39. Jeg føler meg ganske sikker på at problemet er tenner. Han har 4 jeksler rett rundt hjørnet. Dvs 3 da en er kommet ut i luften i dag. I tillegg til dette stryker han seg på magen og offer seg litt. Forøvrig vil han ikke ha noe å spise (i hele dag) Han har hatt avføring som vanlig dog litt løs, og tror ikke det er noe galt med magen, men det er jammen ikke lett å være sikker når alle signaler må tolkes (Gleder meg til han kan si hva som er problemet).Nå har han fått Dentinox og Paracet, likevel våkner han ( 2 ganger siden 1900) og gråter utrøstelig. Huff og huff. Kunne jeg bare tatt på meg hans smerte og lidelse. Blir helt fortvilet jeg... I tillegg har han kul i panna etter FALL på hytta i helgen, rift i haka etter fall ute og rød nese etter fall inne med neseblod.... Nå mangler vi bare en forkjølelse.... og kanskje et snev av omgangssyken. Vel...noen som har noe forslag til hvordan jeg kan hjelpe gutten min? Forslag taes i mot med takk.

Hilsen en rådvill

Fortsetter under...

Jeg har vel ingen gode råd å gi deg, kan bare si at jeg forstår din fortvilelse. Ikke lett å vite hva en skal gjøre med disse små som ikke kan si hva som plager de.

Kommer akkurat hjem fra en vennine nå, som jobber i barnehage, men som likevel ikke forstår hvordan det faktisk er å være mor. Didrik har vært litt småsyk de siste dagene og jeg har ikke lyst at han skal bli værre, miste matlyst og ikke gå opp vekt... Så jeg ville ikke at vi skulle være lenge ute siden det blåste en del idag. Følte hun mente jeg var for overbeskyttene, mulig jeg er det.. Hun mente og at legen som har sagt til oss at Didrik kan bli sykere enn andre barn og kanskje til og med må legges inn på sykehus pga en vanlig ting, overdrev.. (det ble en lang setning..) Kjente jeg ble litt irritert da. Jeg syns det er vanskelig å forholde meg til når Didrik er syk og ønsker at han skal holde seg mest mulig frisk, hvertfall til over neste operasjon..

Uff, det var ikke meningen å buse ut med alt dette under ditt innlegg Aprilbaby, det bare kom...

Mente vel egentlig bare å si at jeg forstår godt din frustrasjon, og det er vel bare sånn det er å være mor.. Godt vi har et sted her inne hvor vi mødre forstår hverandre!

Stakkars lille da, virkelig fått det denne helga han!

Nå har du jo gikk han paracet så det bedrer seg vel når feberen går ned. Ingen spesielle råd fra meg, skjønner at det er vanskelig, det er det eneeste jeg kan si.

Tenner kan jo være litt vrine, så det er sikkert det?

God bedring til lille venn!

Amanda er ikke seg selv hun heller i disse dager, vet ikke hva det er. Hun er så trett hele tiden, sutrete og virker ikke i toppers form. Ingen tenner her som jeg kan kjenne, så det virker ikke som det er det.

Takk for at du spør....nei, her er det svært liten endring eller bedring. Vi har vært mye våkne i natt, og så har vi vært våkne fra 05 nå...(så nå vet jeg hvordan det er....)Lille her tålmodighet på minussiden i dag. Hyler og griner før ting har gått galt. Hiver vekk ballen og griner samtidig for at den er vekk. Skjønner ikke hvem som har bytta ut go'gutten min med en terrorist?? *s*. Vel, nå SKAL han sove. Vi har vært ute for å bli litt ekstra slitne. Lille har fått hyle over hvert gresstrå som satt fast i bakken og hver stein som var for stor til å putte i kommen utenfor her... Så nå må han da sovne med en Paracet innabords?? Stakkars. Han ser virkelig ikke bra ut. Blank i øynene, rød rundt og under øynene og blek. (I tillegg til blåmerker og skrammer). Han vil heller ikke spise eller drikke noe som helst. Jeg har prøvd å gi han velling etc...som ikke må tygges da jeg fortsatt har jekslene som hovedmistenkte. Men det nytter ikke. Det som bekymrer meg litt er at han tidvis sutrer og stryker seg på magen ( han pleier å stryke der han har vondt når han har slått seg etc...) som om han skulle ha vondt der.....Blir det ikke bedre i løpet av et par dager tror jeg vi får ta en tur til legen. Liker ike helt at han driver å tar seg til magen. Dessuten ser han som sagt IKKE frisk ut.....Huff, håper han bli bra snart. Slitsomt for både han og oss dette

Annonse

Var det sånn at han nesten ikke har spist? Da kan det jo være at han er sulten og derfor har vondt i magen. Og at han ikke vil spise fordi han får tenner som er vonde.. Vet ikke jeg altså..

Ønsker hvertfall lillegutt god bedring. Og ta dere en tur til legen med han om du er ekstra bekymret!

Ja...kanskje han har vondt i magen fordi han er sulten? Hm..har prøvd grøt og velling, men det frister nok ikke. Kanskje jeg skal prøve suppe, eller sende gubben ut for å kjøpe vannmelon? Det elsket lille, og det kjøler jo kanskje ned litt også. Må forresten si jeg er litt sjokka over venninna,di, vb-76..... Jeg er HELT enig med deg i vurderingen din ang Didrik. Jeg skjønner godt at du øsnker at han skal være en vanlig og frisk gutt, og i alle fall ikke være overbeskyttende... Ingen av oss mødre ønsker vel å være overbeskyttende, men jeg tror nok det er helt natulrig likevel at vi er det. Er det noen som har grunn til å beskytte litt ekstra s¨å er det i alle fall deg! Skjønner godt at du passer litt ekstra på jeg. Det er bra synes jeg. det handler jo bare om å ta ansvar, og nå er det jo en gang slik at Didrik er mer utsatt ved sykdom enn enkelte andre barn. Klønete av evnninda di må jeg si!

God tur til legen.Sikkert lurt å få behandlet det. det er jo snakk om en bakteriellinfeksjon. Nå skal det vel noe til om den sprer seg fra øynene til andre steder, men jeg synes du gjør lurt i å ta han med til legen ,jeg. Her sover fortsatt Lillegutt. Nå har han sovet i 2 t og 45 min.......... blir bekymret av det og jeg *ler*.(Kan ikke gå inn og se til han for da våkner han bare)Men, nå tror jeg snart jeg vekker han uansett.

Annonse

Kom hjem for litt siden, en del venting... kjedelig for han det..

Fikk øyedråper, legen sa det blir et styr å dryppe han 5 ganger om dagen.. Skikkelig artig lege forresten! (får ikke time hos fastlegen når vi ringer fra morgenen). Han ville enten bli barnelege eller førskolelærer.. og han ble lege.

Også skrøt han selvfølgelig over hvor fin gutt Didrik er!og syns han hadde et artig navn.

Håper begge gutta er i slaget til torsdag da!

Håper du har fått i Lille litt mat i dag!

Jeg dropper å gi Didrik dråper i kveld og ser hvordan det er i morgen.. Øyet hans er stort sett fint på dagen, men det er etter soving det er klistret fast..

Ja hu vennina mi irriterte meg igår. Hun vet godt hvordan man skal gjøre og ikke gjøre i forhold til barn.. Men det er anderledes med sine egne enn med andres. Det håper jeg hun får erfare en dag. For det er jo fantastisk å være mor!

har ingen gode råd, men forstår veldig godt fortvilelsen!! vil han ikke tygge med jekselfrembrudd? matilde gnager som en gal når tenner er på vei, jeksler inget unntak. brødskorper som ikke er for harde har vært gode å ha her...

hvordan gikk det med ham etter dagduppen i dag? fått i ham mer mat i ettermiddag og kveld + sovnet greit eller? *håpehåpe*

Hei Yaddaline. I går ble det lite mat på Lille. I dag har han spist gaske mye loff, og litt vannmelon, samt litt grøt nå til kvelds. Han nekter å spise noe som må tygges. Når jeg kikker inn i munnen han ser jeg ganske hovne røde kuler der hvor jekslene er på vei. En er som sgat igjennom, og en til kommer når som helst (håper resten kommer fort også). I går sovnet han heldigvis greit, og har sovet ganske bra i natt. I dag har han vært forferdelig plaget, og humøret og tolmodigheten er deretter. Nå er det 1,5 t siden vi la han (prøvde å legge han ned første gang)...mne han bare hyyyler. Pappa'n er der inne nå. Han har fått både Dentinox og Paracet (og nesespray pga avtagende forkjølelese) Håper han får det bedre nå. Ikke til å holde ut dette altså. Det river et morshjerte i filler å høre på den såre gråten.....tror snart det er på tide å ta en tur til legen, jeg....Det kan vel ikke være ørebetennelse vel? Han har jo ikke noe særlig feber mer. Nei, det er nok tennene. Dumme, dumme tenner. Huff.Gleder meg til vinteren, jeg. Da er i hvertfall dette over.....

Stakkars liten, ikke greit å få sagt i fra at han har vondt. Frøkna her har vært mye mer grinete de siste ukene. Vi har tenkt at det er overgangen fra hjemme tilværelse til dagmamma. Forrige uke ble hun syk med feber, skulle da til legen på onsdag for noe annet, men der viste det seg at hun hadde ørebetennelse + halsbetennelse. Ikka rart at hun hadde vært grinete. Følte meg som en dårlig mor siden det ikke var i våre tanker.. men som sagt hun hadde kjempe høy feber, helt oppe i 40.6 på det værste. Men nå er hun heldigvis bedre. Men fortsatt litt grinete og utilpass, så jeg tipper at det er flere tenner på gang også.. it tillegg til at hun går på flere typer astma/allergi medisiner som slår henne litt ut..

God bedring til lillegutt fra oss..(dumme tenner ja...,men de er jo bra å ha også da;-)

Takk. Ikke så lett å vite hva det er som plager disse små, nei. Det må jo bli en del gjetting når de ikke kan si hvor det er vondt.Du er ikke en dårlig mor som ikke oppdaget øre og halsbetennelsen.Det er jo umulig å vite hva det er. Også føler man jo at man ikke kan reise til legen for å utelukke alle mulige sykdommer hver gang de er sutrete og har feber. Vil jo ikke renne ned døra der heller. Vi får se det an i morgen. Lykke til med tenner hos dere. Håper det går litt greiere enn det har gjort for Lille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...