Gå til innhold

amming og menstruasjon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette varier fra person til person. Noen får den tilbake nesten med enang andre går lengre. Eggløsningen kommer når den kommer, blir nok vanskelig å påvirke den. Venninna mi fikk ikke igjen mensen etter nr 1- ble vel gravid på første eggløsning vil jeg tro og da var vel babyen litt over året. Vil du ha oversikt over når du eggløsning og planlegger baby etterhver anbefaler jeg å gå til prevansjonsdebatten her- der ligger det annonse for babycomp/ladycomp - da får du oversikt over syklusen di.

Fortsett med ammingen slik du føler er rett.

Jeg ammet nr 1 til hun var 10 mnd (nattpupp til 9 mnd), og fikk mensen etter snaut 11 mnd. Jeg måtte altså helt slutte å amme for å få igang eggløsning igjen. Men dette varierer som nevnt over, fra person til person. Så fortsett å amme du, til du føler det er riktig å stoppe.

Jeg fikk mensen tilbake da vi hadde tatt nattavvenning da han var 9 mnd i forbindelse med at vi skulle være borte en helg. Like greit at den kom egentlig, for dte var dyrt å kjøpe graviditetstester hele tiden....Nå ammer jeg litt fremdeles, 2xmorgen og 1kveld, og min elskede bruker regnfrakk når vi har oss. Orker ikke tenke på en liten en til før etter sommeren.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...