Gå til innhold

Juli: Ku melk.....

Torpekjærringa

Anbefalte innlegg

Ser det er flere som har begynt med det nå......

Husker ikke når jeg begynte med det på største mor !

Kan Juli barna våre få det nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helsesøsteren min anbefalte å vente med ku melk til poden var 1 år.. så jeg venter litt till. får ikke youghurt heller poden hær pga konstante magesmerter.. så holder oss til d som han har spist og drukket frem til nå=O))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med Biola yoghurt da han var ca 9 mnd... Han fikk litt da han hadde en runde med oppkast og diarè... 2 skjeer Biola og litt husholdningssaft var det eneste han beholdt... Jeg spurte på helsestasonen og der sa de jeg bare kunne fortsette å gi den yoghurten... Da han var 10 mnd begynte jeg meg kumelk... Han har bare fått mme morgen og kveld de siste 3 månedene, så da byttet jeg bare rett over til kumelk... Nå får han også vanlig yoghurt... Gjerne med müsli i... :-) Han er født 14 juli 05...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fikk beskjed på hs om å vente med kumelk som drikke til de ble ett år. Noe med at kumelkproteinene er eldig harde for magen, og at de "fyller opp" for mye, så blir liten plass til annen mat.

Men litt youghurt får hun smake nå og da. Elsker det! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed om å vente til de var 1år..men det var jo det helsesøster sa da....tar det når VI er klare for det her...så vi har starta.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også begynt så vidt. Hun får litt kumelk innimellom sånn for å venne henne til det. Jeg har tenkt at hn i løpet av den neste måneden skal trappe helt ned på mme og gå over til kumelk. For oss blir dette mest praktisk. Gjorde det samme med storebror. Vet at de anbefaler å vente til de er ett år men en mnd fra eller til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småen her har fått drikke 20-40 ml lettmelk til kveldsmaten av og til siden han var 9 mnd gammel. Null problem. Yougurt har han ikke spist så mye av enda, men tenkte jeg skulle begynne med det av og til. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...