Gå til innhold

-føler jeg er den eneste...er jeg HELT rar eller?

Anbefalte innlegg

Jeg får meg ikke til å pakke noe bag...

Jeg er IKKE lei..

Jeg er IKKE klar...

Tror jeg hadde begynt å grine om vannet hadde gått no...

Før jeg ble gravid, tenkte jeg: Herregud, jeg kommer til å havne hos psykolog om jeg blir gravid...er så redd for å føde!! Men etter jeg ble gravid, har jeg ikke tenkt på dette.. Tror ikke jeg er redd for å føde..bare spent på hvordan det er.. er ikke redd for smertene, bare hvordan man skal reagere tror jeg.. Er så vanskelig å forberede seg på noe man ikke kan forestille seg hvordan er.. Skjønner? hjelper jo ikke å spørre folk: Er det vondt o.l... for alle har jo forskjellige fødsler uansett.

Når vi var på omvisning på sykehuset, så sto plutselig helsesøster og jordmora opp i trynet på meg og spurte: Går det bra??? Skal du besvime no?? løp og satt opp vinduer osv... Sambo sto bak meg og holdt rundt meg for han var livredd jeg skulle deise i bakken.. vet ikke hva som skjedde jeg.. ble vel sikkert helt grønn!

Når vi kjører forbi sykehuset, kjenner jeg at jeg blir helt rar i kroppen..

Hvorfor?????

Har laget meg en liste med ting jeg har lyst gjøre før babyen kommer.. og tenker liksom for meg selv at det har jeg god tid til. Men alle sier liksom: Har du pakket baggen??? Det er ikke lenge igjen no....!!! osv.. men da kjenner jeg at jeg blir helt stresset.. for baggen er det siste på listen min.. og jeg har ikke tenkt å føde før jeg har gjordt alt!

- Tenk om babyen kommer nå da? Har jo ikke alt klart liksom..

Tror dere at hvis jeg får gjordt ferdig lista mi, så går alt over??

Er det noe galt med meg eller?? Kansje jeg bare en en kontroll freak?

Har overhørt mine venninner, de er livredd at jeg skal pluteslig en dag "kollapse" og innse at jeg skal føde, og bli skikkellig redd osv...

Gleder meg jo VANVITTIG til min tid er inne...men ikke enda liksom. Er mangen i kø`en her før meg :)

Flere enn meg som er så rar? Kan jo virke som om jeg ikke vil ha baby, men det vil jeg jo...!! Er jo ingenting som gleder meg mer..! Veldig vanskelig å forklare jenter. HÅPER det er flere i denne verdenen som tenker slik.??

Takk for at dere gadd å lese..

*senker skuldrene* ...var litt godt å få dette ut av systemet!

Fortsetter under...

hei!

tro meg-du er ikke alene!! jeg er ikke ferdig med noe som helst. føler meg IKKE klar for å føde, og har vel forsåvidt blitt mindre klar for det i det siste. bagen min er ikke pakket, ble mint på den her på bim i går...men det skjer ingenting der heller. jeg er trøtt. har vært kontrollfreak, men NÅ_ slapper jeg helt av hjemme. gidder ikke å gjøre så mye mer, eller jeg gjør vel ingenting!! tenker også at det skjer ikke meg ennå. har 9 dager lengre enn deg. har endel skikkelige vonde kynnere innimellom, likvel- tar jeg det helt med ro.

jeg har en fantastisk mann som helt fint klarer å handle inn det jeg evt ikke har klart å kjøpe som jeg evt MÅTTE trenge mens jeg er på sykehuset. og den der fødselen..ja den kommer når den kommer. regner ikke med at jeg blir helt fullstendig klar for den. til det sover jeg for godt på natta ennå. har verdens beste gutt i magen min som er så snill så snill...

det går bra det her skal du se!!

TAKK!!!!

Da følte jeg meg straks litt bedre.. begynner jo å lure om det har klikket for meg?!?! hihi... !!

Jeg sover IKKE godt om nettene. Sover fra 12.00 -04.00, så våkner jeg..Får rett og slett bare ikke sove, men er jo DRIT trøtt hele tiden. -hmm merkelig dette!

Takk igjen. Bra jeg ikke er "unormal" ...:)

Hei, du er ikke den eneste, med den første jenta mi var jeg verken klar eller ikke. Men kunne ikke tenke meg at jeg kunne starte føde, fortrengte det liksom. Husker jeg satt på do på besøk og plutselig fikk mageknip på termindagen min, da gikk det opp for meg "f... jeg kan jo starte føde når som helst. Dro hjem den kvelden og tenkte meg grundig om, tror det var da jeg ble moden og klar for fødsel. Dagen etter startet riene så godt var det ;)

ei venninne av meg gikk på svangerskapskurs. hun syntes ikke noe om den filmen hun fikk se der om fødsel. jeg har ikke gått på kurs. liker verken bilder eller film. hun fødte for 3 uker siden, hun sier at hun visste lite om dette med fødsel og forløp, men at det var det beste for henne...

fødselen gikk greit.

jeg har blitt fortalt at man blir klar etterhvert. når ting begynner å skjer så må du bare fokusere.. og har man ikke fått tannbørsten pakka ned eller kjøpt ekstra mykt dopapir til å ha med seg på føden så overlever man vel likvel..hehe..

jeg sitter ganske lenge oppe på kveldene, til jeg nesten stuper. så legger jeg meg. er oppe på do og tisser sikkert hver 3.time.

er også fryktelig trøtt og sover litt på ettermiddagen også...det er godt..

blir sikkert plutselig mindre soving når lillingen kommer:)

Annonse

la inn innlegget mitt feil...distre distre..

ei venninne av meg gikk på svangerskapskurs. hun syntes ikke noe om den filmen hun fikk se der om fødsel. jeg har ikke gått på kurs. liker verken bilder eller film. hun fødte for 3 uker siden, hun sier at hun visste lite om dette med fødsel og forløp, men at det var det beste for henne...

fødselen gikk greit.

jeg har blitt fortalt at man blir klar etterhvert. når ting begynner å skjer så må du bare fokusere.. og har man ikke fått tannbørsten pakka ned eller kjøpt ekstra mykt dopapir til å ha med seg på føden så overlever man vel likvel..hehe..

jeg sitter ganske lenge oppe på kveldene, til jeg nesten stuper. så legger jeg meg. er oppe på do og tisser sikkert hver 3.time.

er også fryktelig trøtt og sover litt på ettermiddagen også...det er godt..

blir sikkert plutselig mindre soving når lillingen kommer:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...