Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er i pp22 og på 2. pergorunde. Har vært til 2-3 inv. UL pr syklus etter at utredningen ble startet i fjor høst, men har ikke vært snakk om lap eller røntgen. BUrde jeg ikke p ådette for å se om eggledere er åpne etc? Ikke noe feil med blodprøver og har stort sett EL virker det som, iallefall de to mnd jeg har målt progesteron før mens har det vært ok og fått en del positive tester også.. Hvorfor får noen røntgen og andre lap? Gyn sier jeg bare må fokusere på å gå ned i vekt og ta metforminen så ordner det seg.. Har fått resept på tre doble runder pergo og er i 2. runde nå altså. Hva skjer etter de tre pluss pausemnd.?Håper noen kan tipse meg litt! :))

Fortsetter under...

Heisann Frøya76,

jeg gikk til legen etter 8-9 pp'er. Egentig var det for andre ting, men jeg fortalte om mine alltid positive eggløsningstester og sex på riktig tidspunkt, men at jeg aldri var blitt gravid. Hun mente at jeg skulle til utredning med en gang. 1 mnd etterpå leverte mannen sædprøve. Ettersom den var helt fin, ba de meg komme på røntgen allerede neste fredag.

Det kan virke som at det er litt ulik praksis her. Hvis jeg var deg ville jeg 'forlangt' det. Dersom det skulle vise seg å være noe galt (gud forby), kan det være greit å få konstantert det slik at man sette seg på ivf-vent. Det tar i hvert fall litt tid...

Lykke til:-))

Gjest Bjørnen Collargol

Jeg hadde ikke villet gått på pergo før jeg hadde fått konstatert at egglederne mine var åpne. Det er jo faktisk en påkjenning for kroppen med disse hormonene vi dytter i oss og dersom egglederne er tette har du tatt disse til ingen nytte!

Be om å bli sent på lapraskopi eller få tatt UL med kontrastveske du, det er jo greit å få gjort dette først som sist!

Lykke til!

Hei, og takk for svar! Første gangen jeg var hos gyn for utredning sprøytet hun inn væske før hun tok inv. UL men syns ikke jeg så noe mer en det jeg har sett på senere UL og jeg satt i samme stolen etc. bare at det kostet 600 kr eller noe.. Så det kan da umulig være en ordentlig sjekk av at de er åpne?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...