Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 28. mai 2006 #1 Del Skrevet 28. mai 2006 Liker i grunn ikke å skrive og er ikke særlig flink å fortelle heller, men prøver anyway.. Jeg hadde nettopp lagt meg for kvelden da jeg kjente noe som minnet meg om menssmerter. Jeg lå vel i 10 min å bare kjente etter, men trodde ikke at noe var på gang selv om jeg var 8 dager på overtid. Måtte på do noen minutter over midnatt og holdt på å dette av doen da jeg oppdaga slimete blod på papiret. JESS!! Endelig skjer det noe, men kjente ikke noe spesielt med smerte.. Så gikk å la meg igjen og sa ifra til sambo. at det kunne være noe på gang, uten at han reagerte noe særlig på det. Etter jeg hadde lagt meg i senga igjen kjente jeg noe jeg ikke hadde kjent før og da var jeg HELT sikker på at det var ei rie. Klarte selvfølgelig ikke å sove, så jeg lå og så på klokka å neimen så kom der en rie til, 5 min. etter den første. Hæ? Skal det ikke gå lenger i mellom på begynnelsen? Jaja.. de var veldig svake så tar sikkert ett døgn dette her. tenkte jeg. Men riene forsatte å komme de.. 3min mellom, 10 min, 5 min imellom igjen osv. og de ble sterke etter hvert som timene gikk. Kl 03.00 sto jeg opp og begynte å pakke litt småsaker, spiste litt og såg på tv. Riene ble sterkere og når klokka var ca. 4 ringte jeg sykehuset. Der forklarte jeg hvordan jeg hadde det osv. Hun i andre enden var svært hyggelig og sa at viss jeg ville kunne jeg komme og ta en sjekk for å se hvor langt det hadde komt seg. Gikk så å vekte sambo. og sa at jeg ville til sjukehuset.. hehe stakkaren fikk litt panikk. Han spurte om han kunne dusje først og de fikk han lov til viss han var rask. Kom oss inn i bilen og kjørte av gårde med en liten stopp på Shell for å kjøpe stratos og aqarius til meg før vi ankom sjukehuset litt før kl 5. Kom meg inn til undersøkelse nøyaktig kl 5 og da var det 3 cm opning. Riene ble sterkere for hver gang og det gikk sjelden lenger enn 5 min imellom, så jeg fikk tildelt fødestue med badekar! Lå en god stund på senga over saccosekken før jeg kom meg oppi der, men litt før kl 8 ville jeg prøve å legge meg nedi. Da hadde jeg 4 gode cm som den snille jordmora sa. ÅÅ så deilig med badekar..hehe.. klarte å slappe mer av i det varme vannet og massasjedusjen var til god hjelp når riene kom.. De var forresten begynt å bli skikkelig vonde. Minuttene gikk og jeg begynte å mase om at sambo måtte passe på kl sånn jeg fikk gått på do hver time som jordmor hadde sagt. 08.40 Hadde jeg den siste ria i badekaret og DA VILLE JEG OPP, for jeg måtte på do!! Jordmor hadde god tid og spurte om hun skulle sette på lystgassen.. JA.. mumla jeg og var i grunn ikke så interessert i det hun sa.. Fikk tumla meg ut av karet og fikk ei rie akkurat da jeg var kommet på beina.. da sa jeg at jeg måtte bæsje og jordmora ble litt lang i maska.. ”æhh, skal jeg hente ett bekken?” fikk hun fram og jeg bare nikka. Kom tilbake ganske fort og jeg satte meg ned og hadde det ganske fint da jeg fikk trykke.. hihi.. Jordmor spurte om der kom noe avføring, nei, sa jeg og var ganske så lang i min egen verden. Mens jeg satt der og ”slappa av” fikk sambo ut senga og jeg måtte legge meg borti fødesenga. ”Jammen her har vi full åpnig her.. bare å presse da” er ganske himmelsk å få høre når trykkriene er på gang.. Da var kl.08.50 så man kan si at de siste 5,5 cm gikk fort og ganske intenst for seg. 19. April, kl 09.13 kom det ei nydelig lita prinsesse til verden, jeg og sambo. var selvfølgelig overlykkelige. Hun var 51 cm og 3930 gr og hadde masse mørkt hår. Hele fødselen fra første rie til hun var ute tok ca 9 timer og det er jo ikke så verst for en førstegangsfødende? hihi Gled dere alle som venter det sier jeg bare.. ;D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5182892-min-f%C3%B8dselshistorielitt-over-1-mnd-siden-jeg-f%C3%B8dtemen-bedre-sent-enn-aldri-p/
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #2 Del Skrevet 28. mai 2006 Glemte å si at hun heter Julia Regine.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5182892-min-f%C3%B8dselshistorielitt-over-1-mnd-siden-jeg-f%C3%B8dtemen-bedre-sent-enn-aldri-p/#findComment-5182935
Cathnic~Hannah Skrevet 4. juni 2006 #3 Del Skrevet 4. juni 2006 så godt å lese at det går bra med andre under fødsel... ble så rørt her jeg satt...hehe godt å få ut noen tårer har termin 6juli å gleder meg masse masse!! =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5182892-min-f%C3%B8dselshistorielitt-over-1-mnd-siden-jeg-f%C3%B8dtemen-bedre-sent-enn-aldri-p/#findComment-5258849
ღ ♂ + ♀ ღ +2! Skrevet 5. juni 2006 #4 Del Skrevet 5. juni 2006 Gratulerer så mye med prinsessa Kan tenke meg det var godt når fødselen endelig starta! Er selv 7 dager på overtid idag, så er ganske lei og utålmodig... Lykke til videre og kos dere masse! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5182892-min-f%C3%B8dselshistorielitt-over-1-mnd-siden-jeg-f%C3%B8dtemen-bedre-sent-enn-aldri-p/#findComment-5262764
Rokkering Skrevet 7. juni 2006 #5 Del Skrevet 7. juni 2006 Kjempe å lese dette, og GRATULERER... Går selv å venter på at ting skal begynne å skje her, selv om jeg har 10 dager igjen til termin. Men veldig greit å høre noe annet enn bare grusomme historier....skrekkversjoner... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5182892-min-f%C3%B8dselshistorielitt-over-1-mnd-siden-jeg-f%C3%B8dtemen-bedre-sent-enn-aldri-p/#findComment-5291453
Iselin79 og 2 nydelige Skrevet 9. juni 2006 #6 Del Skrevet 9. juni 2006 Dette her hørtes jo helt flott ut....vil føde som dette her jeg og.. Uff, nå kom tårene igjen ja...dissa hormonene er morsomme ja... Er bare 10+4 i dag, lenge til fødsel, men jeg gleder meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5182892-min-f%C3%B8dselshistorielitt-over-1-mnd-siden-jeg-f%C3%B8dtemen-bedre-sent-enn-aldri-p/#findComment-5304807
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå