KoneMor76 Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 Vi fikk beskjed når vi skulle sette tilbake eggene at alle var fragmenterte. Ble så skuffa fordi det stadig skjer noe nytt galt Derfor glemte vi å spørre hva det egentlig betyr, og hva det kommer av. Forsto at det heldigvis ikke har noe å si for fosteret, hvis det blir noe. Lurer også på om det samme har skjedd med noen her, og om det ikke har skjedd neste gang. Altså at eggene ikke ble fragmenterte vet neste uttak.
Mallen Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 Hei koneMor76 Dette var veldig merkelig. Jeg så svaret du hadde skrevet til meg utfra overskriften Fragmenterte egg - noen med erfaring. Som du leste, opplevde vi akkurat det sammen. Og vi var også i Porsgrunn for innsetting på torsdag....... Kanskje vi faktisk så hverandre. Vi hadde time kl. 09.45. Jeg må innrømme at jeg ble helt satt ut da vi fikk beskjeden om at eggene var fragmenterte. De satt inn to egg der de mente at de ihvertfall kunne se en celledeling, men jeg hadde på følelsen at de gjorde det mest for at vi ikke skulle føle at vi hadde reist så langt for "ingenting". Jeg har forsøkt å finne litt info om dette på nettet, men ikke funnet noe særlig. Slik jeg forsto det på laboratoriepersonen som fortalte oss om dette, så kunne det være et engangstilfelle, at denne syklusen ikke var bra, eller det kan være årsaken til at vi ikke har lykkes i løpet av nesten 4 år. Vi dro fra Porsgrunn med en følelses og innstilling om at dette var håpløst og uten muligheter, og jeg begynte å planlegge tidspunktet for neste prøverrør-runde. Men jeg har jo fått et lite håp etter å ha fått diverse tilbakemeldinger her, ettersom jeg skjønner så er det flere som faktisk har blitt gravide selv med egg som har vært fragmenterte. Men man fryser visst aldri ned egg som er fragemnterte da de disse fragmentene består av vann som ødelegger eggene ved frysing og opptining. Så nå velger jeg å kalle meg en ruger, selvom jeg ikke har noen særlige forhåpninger. Uff, dette var visst ikke så oppklarende om fragmenterte egg, men jeg måtte bare svare når jeg så hvor like våre tilfeller er. Var dette deres første ivf-forsøk? Har dere fått diagnosen uforklarlig barnløse? Vel, vi får bare håpe, og vente i spenning. Vi kan jo kanskje oppdatere hverandre litt underveis? Hvordan er formen din nå? Massevis av lykke til! Klem
KoneMor76 Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2006 Hei Tusen takk for svar. Så det litt sent. Hmmm, jeg hadde time kl 10, så du skulle til å gå når jeg ble trillet inn. (Var det bare oss eller var hun legen i litt dårlig humør? hun var litt lite hyggelig med oss. Men ellers er alle kjempe hyggelige!)Må si jeg kjenner med veldig igjen, vi hadde nok også litt følelsen av at sjansene ikke var så gode. Vi har hatt et ivf-forsøk i februar som ble avbrutt fordi ingen egg befruktet seg. Nå gjorde de mikroinjeksjon på 20 egg, 17 befruktet seg. Men så skjedde altså dette, nedtur!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har endromitreose, og så befuktet ikke eggene seg, og nå dette. Så hva som er den egentlige grunnen til at vi strever så er jeg ikke helt sikker på. En ting som er rart er at de fryste ned 4 av våre egg(i samme ampulle) Og de var mer fragmerte enn de som ble satt inn, hmmm merkelig. Min form er ganske bra. Men helt til i går har jeg hatt litt vondt i magen, til tider veldig vondt. En blanding mellom mageknip, menssmerter og øm. Også er jeg veldig oppblåst, ser nesten ut som jeg har svelget en fotball. Venter bare på at noen skal gratulere meg. Hvordan føler du deg da? Masse lykke til til dere også.
Mallen Skrevet 31. mai 2006 #4 Skrevet 31. mai 2006 Det var godt å høre fra deg. Maken til egg-produksjon, og så mange befruktet! Det lover vel godt for evt. neste runde. Jeg føler meg litt psykisk sliten, er veldig stresset på jobb, mens tankene vandrer i helt andre retninger. Har verdens ømmeste bryster, og noen stikninger i underlivet og noe mensmurringer i korsryggen. Det er vel hormonene som tilføres 3 ganger daglig, tenker jeg. Legen sa egentlig ikke så mye ved innsetting, det var lab.sykepleieren som forklarte dette, og hun var jo veldig søt. Men jeg ble veldig skuffet, og følte at helle innsettingen var forgjeves. Men kaller meg vel en ruger likevel og idag er det RD 6, for oss begge - tiden går jo så sakte! Je fikk forresten en kjempepositiv tilbakemelding fra ei her på forumet. Hun fikk satt inn to fragmenterte egg av dårlig kvalitet.... og har idag tvillinger. Håpet steg jo litt da jeg leste det, og vi bør jo aldri slutte å håpe! Vi kan vel oppdatere hverandre litt, situasjonene våre er jo så like!? Ha en fortsatt fin kveld!
KoneMor76 Skrevet 31. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2006 Ja skikkelig egg-produksjon, men jeg tok 225ml i sprøyten da. For første gang fikk jeg bare 5 egg. Jeg kjenner veldig godt etter om jeg kjenner noen symptomer,hvis jeg legger godviljen til kjenner jeg flere. Men det er vel bare innbilning. Jeg leste også den historien, hørtes veldig bra ut. Tiden går saaakte ja. Både gleder og gruer med til neste torsdag. Er spennende, men litt skummelt også og skulle ta den testen. Er jo redd for å bli skuffet selv om jeg er jo forberedt på at sjansene kanskje ikke er så store. Men.... dette er jo også den beste sjansen vi har hatt på å bli gravide. Er dette deres første forsøk? Hører gjerne mer fra deg, spesielt neste torsdag.... Ha en fortsatt fin kveld du også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå