Anonym bruker Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 Jeg skal ut og kjøpe barnevogn, hva anbefaler dere og er det noen dere absolut ikke ville kjøpt? Har tenkt på simo eller emaljunga, men er fristet til å kjøpe en billigere.. Firhjuling vil jeg ha. Er også usikker på om det er greiest med kombi eller duo...
Gjest Skrevet 28. mai 2006 #2 Skrevet 28. mai 2006 Kommer an på hvordan du bor, og hva som er viktig for deg. Personlig syns jeg både Simo og Emmaljunga er litt store og tunge, men emmaljunga har en City-modell som er forholdsvis liten og lett. Den fås som både duo og kombi. Simo-kombien syns jeg er altfor stor og "skranglete".
MintCondition Skrevet 28. mai 2006 #3 Skrevet 28. mai 2006 Vi har en Troll duo-vogn, den er jeg veldig fornøyd med Ganske smal, ikke så bred som simo og emmaljunga, lett å legge sammen, lett å ta av hjulene (og få de på igjen , innebygd myggnetting i kalesjen (veldig fin som solbeskyttelse også) Har ikke prøvd sporstdelen på den enda da, men håper vi blir like fornøyd med den som vi er med bag´en.
boblulf Skrevet 28. mai 2006 #4 Skrevet 28. mai 2006 Eg har ei simo duo vogn og er fornøgd med denne, veldig stødig og lett å trille, sjølv om den kanskje er litt tyngre enn mange av trehjulingane. Ulempen med kombi er at den er tyngre, men samtidig kan ein enkelt ta ut bagen og bere den sovande ungen inn, spesielt viss du bur med trapp. Kunne nok tenkt meg det av og til når eg har besøkt ein del venner som bur litt mindre barnevennlig til. Duoen har i alle fall romsleg og god bag
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 Vi har en Emmaljunga Nordic kombivogn, og er kjempefornøyd med denne. Synes slettes ikke den er for tung, det går helt fint å dra den opp og ned ei trapp (men nå må det jo sies at det ikke er jeg som bærer den inn og ut av bilen da, og dessuten har vi også en trille som vi setter bilstolen oppi når vi skal ut og handle etc). På nordicmodellen kan man heise hele ligge/sittedelen litt, og det er helt perfekt dersom man er høy. Dessuten liker jeg veldig godt kalesjen og det at bærebagen har en liten ekstrakalesje. Vogna fungerte godt på snø i vinter. Dersom dere ikke kan trille vogna rett inn men er avhengige av å bære barnet opp ei trapp, så mener jeg helt klart at kombivogn er et must. Da er det bare å løfte av bagen og bære inn. Dersom vogna kan trilles rett inn så hadde jeg kanskje gått for en vogn med separat dyp-og sportsvogn. Da får du en romslig bagvogn som kan brukes langt lengre enn kombivogna. Synes at emmaljunga sin ser kjempefin ut. Dessuten har den dypvogna en løfteanordning i bunnen som gjør at barnet kan sitte litt på skrå etterhvert i dypvogna.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2006 #6 Skrevet 28. mai 2006 Jeg liker bagvogn i starten og til soving hjemme på trappa, og en lettere sportsvogn til bilturer og når barnet blir større. Jeg må innrømme at sportsvogndelen på duovogna vår aldri var i bruk, neste baby får ren bagvogn i starten. Jeg er strålende fornøyd med teutonia mistral vogna mi, lett og praktisk med vendbart styre og full liggestilling. Med bag kan den brukes fra nyfødt. Skulle jeg bare hatt en vogn, ville valget blitt mistral.
tvilling73, 05/07 Skrevet 28. mai 2006 #7 Skrevet 28. mai 2006 Vi har Teutonia Mistral 2005 med mykbag. Er veldig godt fornøyd med den. Det er en kombi. Har valgt noen gode offroadhjul på den så idag var vi å gikk tur over ett jorde... En kan velge i 5 forskjellige hjultyper. Vår er med luft men kan ikke punktere Bor du i grei avstand til Happyland.se ville jeg handlet der. Absolutt alt er billigere der, mesteparten halvpris i forhold til norske priser
housewife Skrevet 28. mai 2006 #8 Skrevet 28. mai 2006 jeg har en emmaljunga duo smart og er kjempefornøyd med den. Den er rimeligere enn duo edge (kjøpt i sverige for ca 4000 norske kr), men har mindre finesser. Jeg har aldri savnet noe med min smart modell og fikk også stelleveske og pose på kjøpet. Har nå brukt bagdelen i over 6 måneder, og fortsatt er det god plass i den. Synes vogna er solid og veldig god å trille.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2006 #9 Skrevet 28. mai 2006 Simo duo. Duo fordi den er lettere. Slipper å dra med sportsvogn når man bruker bagdelen. Bagen er stor og romslig. Jeg foretrekker også firhjuling. Mer stabil.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 28. mai 2006 #10 Skrevet 28. mai 2006 Jeg er superfornøyd med min Brio-kombi vogn! Lett å håndtere, myk og god å trille og ikke minst er den veldig stabil. Kanskje litt tungå løfte inn/ut av bil, men det er det eneste negative om den. Har og veldig god plass i hard-bagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå