Gå til innhold

Er jenta mi bittelita??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er straks ni mnd og veier 7800..Er litt bekymret fordi alle sier hun er så liten og lett..Hvor store er deres jenter på ca samme alder??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min prins er også snart ni mnd. veide forrige uke 6930 og var 67 cm lang. Ikke blandt de største men synes han er kjempefin i kroppen. Han er veldig aktiv og prater, ruller, kryper rundt og freser rund i gåstolen sin. Ikke noen storspiser men helt perfekt for det.Hvor lang er tulla di?

Skrevet

Hun er 69 cm lang. Husker ikke rundt hodet. Hun er veeeeeldig aktiv, faktisk på nippen til å begynne å gå.

Skrevet

Er heldige dere egentlig. Dere har jo baby så lenge mener jeg!!

Baby'n min er 69 cm, veier 6570 gram over 4 mnd idag... Synes hun vokser så altfor fort....

Skrevet

Celine var 8700 da hun var ni mnd, men hun var 4360 g da hun var 1 mnd. Sarah var "bare" 4065g da hun var 6 uker, slik at det kan godt hende hun har en vekt rundt jenten din når hun når samme alder....

Skrevet

Mi jente er enda mindre, eller lettere da: tipper ca 7 kg og 70 cm. Hun er 8,5 mnd. Men veldig aktiv, og frisk og rask utenom.

Skrevet

Jenta mi veide det da hun var 4 mnd;)

Skrevet

Jenta mi var 7,9 kg tung ved 9 mndr. Det samme veide hun da hun var 1 år.

Skrevet

mi er 9 mnd og er 64 cm og 6,6 kg.. hun er prematur og har bursdag i morra.. men er 9 mnd korrigert no..

Skrevet

Jeg syns ikke det høres ut som hun er liten. Jeg har en gutt og han var 7900g på 10 mnd kontrollen og han er ikke liten. Så før å være jente syns jeg det høres ut som hun er helt perfekt:)

Skrevet

Vesla er 12 mnd, 8500g, 66 cm.

Følger hun sin egen "kurve" på vekst? (Percentilskjema hos helsesøster) I så fall ville jeg ikke bekymret meg.

Skrevet

Nå har jeg vært å kontrollveid henne. Hun er altså ni mnd og 7790.Og 69 cm lang. Det betyr at hun legger på seg bare 50 g i uka. Jeg er fortvilt. Nå kommer jeg til å gi mme i stedet for det lille hun får fra puppen. og innføre et fjerde måltid. Skal ikke på kontroll med helsesøster før om to uker, men er bekymret fordi hun legger på seg så lite. Det har hun forøvrig alltid gjort...Og hun hyler og skriker aldri etter mat. Men spiser ganske mye, et helt middagsglass og en frutti til middag. En stor posjon grøt og litt sviskemos til kvelds, en skive og fruktpure til frokost. Og pupp to-tre ganger..

Hva skal jeg gjøre for at hun skal legge på seg???

Skrevet

I forhold til alderen er hun jo litt under snittet, men vekta i forhold til høyden er jo ikke veldig lite. Ser at ei av mine jenter veide 8195 gr da hun var 69,5 cm og hun var i hvertfall ikke noe for tynn.

Skrevet

her er en fin regel...:

når jenta er 6 mnd skal hun veie dobbelt av sin fødselsvekt

når hun er ett år skal hun veie 3 ganger så mye...

Skrevet

Alle som løfter henne sier"åååååguuuuud så lett hun er!!!!" jeg blir like fortvila hver gang..Snufs

Men hun er veldig blid og fin,da.. Og aktiv! Men skjønner ikke de som klager over at ungen deres er stor og god..

HI

Skrevet

Hvertfall ikke noe trøst i det!! Hun var 3790 kg når hun ble født.

Hi

Skrevet

jeg veide snuppa mi på 11 mndr, hun er 7560g og 70,5 cm...bitte lita ihvertfall

Skrevet

Ingenting er unormalt når det gjelder babyer, min søster var 6,5 når hun var ett år. Gutten min på 6 uker er 6020g nå.

Plutselig så legger hun nok mer på seg. Var hun for tidlig født eller på termin eller for sent?

Skrevet

Hun var ti dager før termin, født med bollekinn og fleskelår:-)

Hun skal vel kanskje være sånn..Men tenkte at vekta kom til å hoppe litt opp når hun begynte med fast føde.. Dengang ei..

Skrevet

Jeg har en liten jente. Nå sju mnd veier hun 6700 og er 66 cm. Jeg ser at hun er en del mindre enn de andre på barselgruppen. Men så lenge hun er i godt humør og virker tilfreds er det ingenting å bekymre seg for. Alle er forskjellige også som voksne. Alle kan ikke ha store beibier. Om du slutter å bekymre deg og heller kose deg med henne og ikke tenke på hvor mye hun spiser, heller ta ting i hennes tempo, vil begge ha det bedre. Det høres jo ut som om hun spiser godt da, kanskje hun skal være liten og nett :)

Skrevet

Siden hun var bollete kanskje hun bare strekker seg litt og blir kvitt det lille ekstra som hun ikke trenger... Du trenger ikke bekymre deg ihvertfall.

Skrevet

Snuppa mi er 9mnd, 7875g og 73lang. Så lenge hun virker fornøyd er d sikkert ikke noe å engste seg over.

Skrevet

Jenta mi veide 8200gr og var 67 cm lang på 9 måneders kontrollen.. (mndr og 3 uker) HO var 45..

Skrevet

Mona og veslejenta

Jenta di var da ikke noe særlig lita...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...