MammaUlv Skrevet 28. mai 2006 #1 Del Skrevet 28. mai 2006 Hei.. vet ikke helt hvordan jeg skal få forklart dette her...Men jeg prøver. Jeg bor akkurat nå på et sted hvor jeg ikke trives særlig godt lenger. Det er ca 175 mil unna vår nærmeste familie , og jeg føler meg en smule ensom og litt "sviktet" av lokalbefolkninga her. De slarver og kommer med usanne rykter, og jeg kjenner at jeg har begynnt å få rimelig nok. Saken er: Vi hadde sagt opp jobbene våre her, og skulle i følge planen være flytteklare denne uka her. Vi skulle dra til hans hjemsted og bo nært svigerfamilien min. Jeg gleda meg stort til dette. Men så fikk sambo beskjed om at jobben han skulle komme til ikke ble noe av likevel. Jeg hadde ikke fått ny jobb enda der . Uten EN stabil jobb og inntekt å dra til, valgte vi å utsette flyttinga til nærmere termin, da har han litt lenger tid på å finne seg en ny jobb, og jeg kan ha min gamle jobb frem til perm. Nå har det seg slik at formen min er så som så om dagen. Jeg har en del vondt i "rumpa" og føttene - og har fått beskjed om at dette antageligvis er bekkenet som begynner å trøble. (har slitt med bekkenplager tidligere) Nå lurer jeg på, om saken skulle bli sånn at jeg blir sykmeldt etterhvert (vet ennå ikke om jeg blir det, og ønsker selvsagt å jobbe så lenge som mulig..) MEN OM jeg blir sykmeldt lenge, hvordan er det da, kan jeg flytte i det tidsrommet jeg er sykmeldt- dersom det er tett inntil termin - eller må jeg være her på arbeids-stedet mitt inntil jeg går ut i permisjon? om jeg flytter kan lege på det "nye bostedet" evt forlenge sykmeldingen og sende til min arbeidsgiver? Eller må jeg bo her og bruke samme lege for at det skal være "lovlig"? Vet ikke om dette gav noe mening..men kanskje noen har vært/er i samme situasjon, eller kjenner reglene omkring dette? eller vet hvor jeg kan lese for å bli klok på emnet? Lagt samme innlegg på 2. tri. også, prøver her også for å se om noen "forbarmer seg over" innlegget mitt.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5182591-om-jobb-sykmelding-og-flytting/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2006 #2 Del Skrevet 28. mai 2006 Dette ville jeg spurt legen om. Evt kan du ringe trygdekontoret og spørre dem, er jo bare de som vil merke forskjell. Blir kanskje litt drøyt å "bare være på besøk" hos samboeren? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5182591-om-jobb-sykmelding-og-flytting/#findComment-5186259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille-77 Skrevet 28. mai 2006 #3 Del Skrevet 28. mai 2006 Altså, har man bekkenproblemer, så har man det uansett hvor man bor. Kan ikke skjønne annet enn at du fint kan flytte når du er sykemeldt (noen blir jo faktisk sykemeldt FOR at de skal klare å flytte, har jeg sett på andre innlegg på BIM). Kan jo være at du må få kontakt med en ny lege, i og med at du skal flytte langt - men synes det ville være rart om han nektet deg sykemelding, når du faktisk sliter med bekkenet. Dette er bare min mening, men synes det virker logisk. Lykke til i alle fall!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5182591-om-jobb-sykmelding-og-flytting/#findComment-5187270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå