Gå til innhold

Juni: Modning??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser at noen skriver at dere er modne allerede når det er noen uker igjen. Det jeg lurer på da er, hvordan finner dere det ut? Spør dere legen eller jordmora om de kan se om du er moden eller kan du kjenne det selv?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var hos jordmor igår fortalte jeg henne at jeg hadde vært plaget med mensensmerter i det siste, hun sa da at modningsprosessen hadde begynt. Har i tillegg mye kynnere, og på lørdag hadde jeg en periode hvor kynnere og sterke mensensmerter kom hvert 8 minutt.... etter 2 timer begynte de å avta og jeg fikk slappet av igjen.

 

Det eneste jeg kan si er at jeg kjenner de sterke mensensmertene, enkelte ganger er de så gale at jeg tror mensen er like rundt hjørnet og om det hadde vært tilfelle hadde jeg tatt smertestillende (men det gjør jeg selvfølgelig ikke siden jeg er gravid). De kan være skikkelig vonde.

 

Men ikke alle trenger å få slike smerter i måneden før fødsel, noen får dem bare i et par dager før fødselen. Jeg er vel en av de heldige som må gå slik i noen uker.

 

lykke til videre

 

Hurra i morgen er måneden vår endelig kommet, snart får vi treffe våre prinser og prinsesser:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi sånn har jeg også hatt det i det siste. Har hatt to episoder med sterke mensen smerter helt ut i tærne i tillegg til kraftige kynnere, mine varte også i to timer...for så å avta igjen.

Så det er modning det altså?

Jeg har jo ikke termin før 25 juni, kan det starte før da? eller holder denne modnings-prosessen på så lenge?

jeg skal ha keisersnitt, så ville vært kjedelig om fødselen starter før det...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kiine81-Even i magen-høygravid

 

jordmor fortalte meg at noen kunne være plaget med menstrasjonssmerter i en måned før terminen, mens andre bare hadde det slik et par dager før fødselen. Men mener jeg har hørt at noen har vært plaget med menstrasjonssmerter i mer enn 4 uker før fødselen.

 

Er du bekymret kan du jo ringen føden å spørre, det er vel best å være på den sikre siden:-)

 

lykke til videre

 

Jeg håper noen med mer efaring kan si noe mer om dette, vil ikke unødvendig bekymre deg om jeg er helt på jorde. Jeg kan jo bare formidle det jordmor sa til meg. Jeg har etterhvert forstått at det fins flere svar til ulike graviditets spørsmål...ikke alltid like lett å vite hva som er fakta og hva som er gjetting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ventet førstemann, var det på en kontroll et par uker før

termin, at legen tok en titt nedentil og utbrøt "her er det jo åpent et par cm. allerede, så du kan komme til å føde allerede til kvelden!"

 

Ble tett oppfulgt med kontroller den følgende tiden, og

også andre sa "det har kan begynne når som helst", men

det hele endte med at lillegutt ble født tre dager over termin,

altså to uker og tre dager etter den første beskjeden om at

"du kan komme til å føde allerede til kvelden"..

 

Det hører med til historien at babyen ble født med en "kul" på hodet

siden jeg hadde hatt en åpning så lenge før fødselen.

Kulen gikk bort etter et par dager og var ikke farlig. Men det var

mange som lurte på om han hadde blitt tatt med sugekopp,

og det var han ikke. Fødselen gikk forøvrig kjempegreit når den vel

kom igang. Men denne gangen skal jeg ikke tro på hva folk

sier samme hvor "moden" jeg er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt sånne sterkemensensmerter nå i noen dager som kommer å går, men stikkinger og sammentrekninger som iler nedover bena. Går også hos akupungtur, og kanskje det hjelper da :) Håper at jeg ikke går så mye over, for nå gleder vi oss til å se den lille.

 

Termin 24.6 jeg så vi er ganske nærme hverandre :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...