Gå til innhold

Bare noen ord!

Anbefalte innlegg

Nå er det birkelig lenge siden jeg har vært her inne.. dårlig samvittighet.. men tiden gå bare så veldig fort.. nesten litt skremmendes.. men samtidig så er det gøy også.. for nå er det ikke lenge igjen til nurket kommer.

Har termin 19.07.06

32+4 dager på vei.. johoooo.. her går det unna.

Det er noe jeg tenker litt på.. og som jeg lurer på.. kanskje noen veit og vil svare en forrvirret gravid jente på snart 26 år`?

Vel.. i de siste 3 mnd har jeg hatt sååå j... vondt i bekkenet, og ryggen, man kan jo virkelig bli gal av det.. har prøvd endel ting, men føler at ingen av de tingene hjelper.. veit at det er normalt å få vondt i rygg og bekken.. men er det mulig å ha så vondt.. klarer nesten ikke å gå til tider, føler meg som en gås som vagger bortover veien..

Nå den siste tiden så har jeg hatt vondt under puppa, spesielt på høyre side.. føles ut som om at jeg har vært på en joggetur og fått sikkelig holl.. og det gjør at jeg ikke klarer å finne en god stilling i senga når jeg skal sove. og hoster jeg gjør det vondt også, føles nesten ut som om at jeg er støl om dere skjønner!

Deilig å få dette ut, føler at jeg klager fælt her hjemme til min kjøære.. men dette er noe jeg lurer på.. kanskje noen har de samme palgene som meg og har noen tips.. det ville ha vært så flott..

Så er det dette med liv i magen, noen dager er det helt stille der nede, skummelt synes jeg, blir liksom så veldig redd for at det ikke skal være noe der.. prøver å holde meg i ro og gjøre minst mulig, men noen dager så må man bare gjøre noe hjemme i huset.

Er det flere som har det slik at nurket ikke gir bevegelse i fra seg på en hel dag??

Uannsett.. en ting til.. for ca 5 dager siden så fikk jeg en brunaktik utflod, varte en dag, ikke mye, men litt kom.. er det noen som veit hva dette er??

TAKK til dere som tok dere tid til å lese dette og til å svare.

Ha en fantastisk dag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5182185-bare-noen-ord/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Angående rygg og bekkenplager: Ta kontakt med en manuellterapeut. Jordmor vet nok om en som er flink med gravide. Har selv bekkenløsnings og ryggplager, og har fått litt behandling og mange gode forebyggende tips og øvelser. Det har mye med hvordan du beveger deg når du gjør noe (feks husarbeid), og hvordan holdning du har når du går. Prøv det. Det hjelper!! Og du vil få oppfølging og behandling dersom du skulle ha plager etter fødsel også. (Ofte kan de ikke behandle så mye mens man er gravid av fare for å sette i gang fødselen) Dessuten er det veldig billig for gravide. Jeg betaler 50 kr for en time.

Angående liv og brun utflod: Ta kontakt med jordmor ev. føden på sykehuset og få en sjekk. Man skal kjenne liv hver dag (selvfølgelig varierer det hvor mye, men man skal som sagt kjenne noe i løpet av en dag!) Og brun utflod kan også bare være blodårer i skjeden eller noe som har sprukket, men er greit å sjekke likevel!

Lykke til! :) Håper at alt er i orden med deg og beibien!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5182185-bare-noen-ord/#findComment-5182804
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...