Gå til innhold

Hjelp... trenger noen tips :( (samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 9 mnd som helt fra fire ukers alder sov natten igjennom. Men da jeg begynte å gi han fast føde, våknet han på natta for pupp. Han har vært plaget med to omgangssyker, hvor jeg da har måttet starte nesten helt på nytt med fast føde. Nå er dagen slik hos oss:

Ca 07- morgenpupp, står opp og legger seg to timer etterpå.

Ca 11- lunch, da får han en full porsjon grøt + et halvt glass fruktpure og pupp.

Ca 15- middag, får to isterninger gulrot og to-tre terninger potet + pupp.

Kl 18- kvelds, får full porsjon grøt + et halvt glass fruktpure. Han får også pupp i senga før han legger seg kl 19.

Kan ta med at han er en stor gutt på snart 11 kg.

Så over til problemet mitt.... Han våkner igjen mellom 23 og 24, vil ha pupp, hylskriker. Gir han det, og han sovner igjen med en gang. Men våkner igjen kl 03, det samme skjer. Så er det morran ca kl 06- 06.30.

Er så sliten av å gi han så mye om natta. Får han ikke nok mat på dagen? Vanskelig med nattavvenning også, vi har kun ett soverom...

Er det noen som har noen tanker og erfaringer rundt dette som de kan dele med meg?

Takknemlig for svar =)

Fortsetter under...

Jeg syns det hørtes lite ut til middag. Jeg har ei på 8,5 mnd og slik er dagene våre.

mellom 06,00 og 08,00 pupp

ca. 09,00 full porsjon grøt m/hjemmelaget fruktpure(1 isterning) + vann

ca. 12,00 pupp

ca. 15,00 150 ml middag, ett beger med fruktpure + vann

ca. 18,00 pupp

ca. 19,15 200 ml velling + tran

Slik har vi ca hatt det siden hun var 6 mnd. Bare litt mere til middag nå.

Har prøvd vann på natta, men da blir han så sinna, skriker enda mer. Men han drikker vann på dagen, så han liker det.

Kanskje jeg skulle gi mer middag, og et par puppemåltider til på dagen... Hvor mange ml middag er det i en isterning?

Takker for svar, forresten =)

Hei

Syntes det hørtes ut som litt lite mat den en så stor gutt. jenta mi er liten ca 7 kg, (snart 9 mnd), og hun spiser følgende:

6 tiden Morgenpupp

8 tiden 1 dl grøt

11 tiden rett over 1 dl middag

mellommåltid med pupp

15/16 tiden ca 1,5 dl middag el 1 dl middag og 1/2 dl frukt

18 tiden, ca 1 dl grøt

Pupp før hun legger seg.

Pleier ikke spise på natta, men i det siste så har hun slitt med tenner, så da er det kun pupp som roer henne.

Som du ser så gir jeg middag 2 ganger til dagen, for hs sa at det var for lite næring i frukt.

Annonse

synes også det høres ut som litt lite fast føde (IKKE ment å skulle gi deg dårlig samvittighet :-) min jente er 10 mnd, men veier bare 8.5 kg, og hun har fått fire måltider ganske lenge.

frokost - grøt + joghurt

lunsj - skive med leverpostei e.l. + lite glass grønnsakspure

middag - nestle middagsglass + fruktpure

kvelds - stor porsjon grøt

synes det er enklere å få i henne nok mat ved å fordele på 4 måltider, siden hun spiser masse (selv om hun er lang og tynn) men begynner å kjede seg etter hvert i stolen hvis det tar for lang tid

så kanskje en ide for deg å introdusere ett måltid til?

lykke til uansett :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...