Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 11 dager gammel og mer og mer oppdager jeg at han har et enormt sugebehov. Igår ville han ha puppen hele tiden men drakk ikke alltid så mye. Idag ble han sutrete etter pupp 45 min etter at jeg hadde amma ham. Nå har jeg gitt ham en smokk som han fornøyf suger på. Dette er sikkert helt topp - men så blir jeg så stressa fordi det mange steder står at man skal vente et par uker, kanskje 3-4. Kjenner mange som har gjort det og da har det ikke funka med smokken.. ville bare høre deres erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi fikk prøve smokk etter ca. 1 måned og hun roet seg ned med en gang når hun fikk det. Heldigvis går det greit både med å gi henne pupp, drikke fra flaske og suge på smokken. Hun er med andre ord en meget fleksibel ung dame! Det går nok helt sikkert bra med din også.

Skrevet

jeg venta bare til jeg var sikker på at hun hadde suginga på puppen helt klart,og så fikk hun smokk.. hun var vel en tre uker trur jeg..

Skrevet

Tuppa mi var 14 dager da hun fikk smokken,og etter et par dager ble hu helt sugeforvirra,sutta bare feil og jeg ble sår på brystvortene,så vi måtte slutte ...Så det er veldig viktig å ha kontroll på amminga først hvertfall,har du det , så hvorfor ikke gi han smokken,,

Skrevet

lillemor var 3 dager gammel da hun fikk smokk, brukte den ikke så mye til å begynne med. Nå vil hun bare ha den når hun skal sove(6,5mnd). Hun blr ikke suge forvirra, og tar/tok greit både smokk, flaske og pupp. prøvde ikke flaske til henne før hun var et par mnd gammel.

Skrevet

Gutten min har tatt både smokk, pupp og flaske siden han var 3 dager gammel, det har ikke vært noe problem. Han var bare litt forvirra de to første gangene jeg amma etter han hadde fått smokk, men han fant ut av det etter et par minutter. :o)

Skrevet

Hei!

Så lenge amminga går greitt, hadde ikkje eg vore redd for at smokken kan skada teknikken. Gutten vår fekk smokk 3. dagen. Då hadde han sutta meg heilt sår og var akkurat slik som gutten din. Det var tydeleg at han ikkje var svolten, bare suttebehov. Det var til og med ei jordmor på sjukehuset som sa at eg burde innføra smokken. (Men eg måtte ikkje sei til nokon at det var ho som hadde sagt det...hehe...dei er litt hysteriske på det der på barsel her...) Eg har ikkje høyrt at ein bør venta ein månad. Her seier dei bare at amminga må vera godt i gang, utan problem...

Gutten vår tok smokken heilt fint og tar også flaske heilt fint nå. Ingen problem med amminga for det. Så lenge gutten din er fornøgd og tar både smokk og pupp, er det heilt sikkert ingen problem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...