Mortil4-gutter Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 Nå er jeg i uke 17 og kvalmen har for fult meld seg...Vet ikke hva jeg skal gjøre jeg...Svimmel og ugrei hele dagen... Men bortsett fra det er det greit da.. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å døyve kvalmen litt???
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2006 #3 Skrevet 22. juni 2006 Hei! Tørre kavringer eller riskaker (om du liker det) kan være en lur ting å ha på nattbordet. Tynn sitron-te kan også hjelpe litt. Hvis du svimler ville jeg fått målt blodprosenten og blodtrykket. Jeg var som deg veldig sprek og fin i 3 første mnd. Så holdt jeg på å svime av på jobb en dag og ville sove hele tiden. Gikk til legen og hadde lav blodprosent og veldig lavt blodtrykk (blotrykket var helt normalt i beg av svangerskapet) Tror jeg hadde holdt for høyt tempo på jobb. Fikk sykemelding 50 % og har hatt det i en mnd, fungerer bedre nå som jeg har roet ned. Kjenn etter hva kroppen din greier og ta hensyn til det, hvil når du er sliten. Håper det var litt til hjelp og håper kvalmen din gir seg. Lykke til :-) Hilsen jente i uke 19
ThereseB Skrevet 17. juli 2006 #4 Skrevet 17. juli 2006 Hei! Jeg er i uke 7, og kvalme meldte seg rimelig umiddelbart. Jeg døyver det ganske enkelt med frisk ingefær (konsentrat hjelper ikke), noen skiver i varmt vann som te, eller ved å spise litt. Ellers: søvn, så mye som mulig. Gjerne midt på dagen hvis man har tid til det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå