Gå til innhold

Nei nei nei.........ang mm og mme.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er den som skrev innlegget om ammehysteri.

Men det er ikke jeg som skrev innlegget om mm vs mme.

Men det var jeg som skrev at mme er en god nr 2.

Og de ER nummer 2.

Jeg er tilhenger av MME, men den kan aldrig komme opp mot naturens eget opplegg...nemmelig mm!

Dersom vi skulle hatt en MM vs MME, så må da MM vinne!!!

For som jeg skrev i mitt opprinnelige innlegg, det er hevet over enhver tvil at MM er best.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig! Mme er en god nr 2 og nøye sammensatt til babyens beste. Det som skurret litt for meg (jeg svarte deg kanskje litt krast), var at det virket som du ikke gadd å amme og det synes jeg blir litt rart når du sier så tydelig at mm er best. Jeg ammer, fullammet i 6 mnd, men kan jo aldri rope ut at jeg er stolt av dette, for da blir det full baluba om ammehysteri og ammende mødre vet best osv... Kan vi ikke bare slappe litt av med dette da??

Skrevet

Synes du skal være kjempestolt at du kunne fullamme, og du skal virkelig ikke føle at du ikke kan si det høyt også. Jeg er ei av de som ikke klarte å amme, og jeg skulle så immari gjerne ha fått det til.

Trur debattene kommer av at det altid i slike debatter finnes de som hever seg selv over de som bruker mme, og sier at de gjør det for at de vil babyn deres beste. Da høres det ut som om de som bruker mme ikke er intressert i det samme, og da kommer klørne frem og det blir støggt.

Før samme om man bruker mme eller mm så må man vel være enig i at ALLE MØDRE, ønsker sine barn det aller beste, det er bare det at det aller beste ser litt annerledes ut for forskjellige mennesker og bare de det gjelder kan svare på hva det er !!

Skrevet

Jeg syns det er viktig å påpeke igjen, gjorde det også i det andre innlegget, at om du gir mme eller mm har ingenting med hvor god mor man er ! Man er like gla i barnet sitt, bryr seg like mye om det uansett hva det spiser!! Disse diskusjonene blir ofte ledet inn på om man er en god mor eller ikke, noe som ikke har noe med saken å gjøre..

Skrevet

Jepp I&Y er så enig,og det er synd, før jeg trur at mange av de som måttet ty til mme synes det er veldig trist , og da blir det følsomt når noen og da sier jeg NOEN, må komme med kommentarer som dårlig mor, vil ikke babyns beste osv,osv.

Skrevet

Ja, det er helt fjollete å dra inn aspektet om hvor god mamma man er med utgangspunkt i om man ammer eller ikke. De aller fleste som ikke ammer, føler nok endel sårhet omkring dette. Det føles kanskje som et nederlag og det er tøft å føle at man må forsvare seg hele tida. Men jeg tror faktisk at det ikke er mange som i virkeligheten ser ned på de som ikke ammer. Jeg er glad for at jeg har hatt og fremdeles har masse melk og ikke har hatt noen problemer (bortsett fra sårhet i starten) med ammingen, men det betyr ikke at dere som ikke ammer er noe dårligere. Absolutt ikke!

Skrevet

Hvorfor "stolt" av å amme??? Heller HELDIG og TAKKNEMLIG som kan amme!!?? Er vel ikke tvil om hva en mor ønsker å gi barnet sitt... Alle vil vel amme om dem kan og har melk? Så hvorfor være stolt av noe som er HELT NATURLIG!!??

Skrevet

Må forøvrig legge til.... Enkelte ganger kan det høres ut som at det å amme er et "offer"? At man er "flink" som får det til? Det er vel heller en gave som en får som mor, og som en gir videre til barnet sitt?

Skrevet

Jo, men den gaven du snakker om er ikke alle forunt!! Om noen synes det er et offer eller en gave, vel det er vel også individuelt, derav debatten!!

Skrevet

Jeg brukte ordet stolt fordi HI i det andre innlegget var stolt av å bruke mme. Men ja, jeg er glad jeg får til det med amming! Snakker om å henge seg opp i bagateller!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...