Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvordan varmer dere opp morsmelka når dere skal gi fra flaske? Står i Dr. Browns- bruksanvisningen at melka ikke skal varmes opp i flaska. Jeg oppbevarer melka i Avent sine bokser med lokk på. Skal jeg bare legge de i vannbad og så helle over i flaska etterpå? Desuten såg jeg ei som skrev her inne at ikke disse Avent- boksene kunne brukes igjen. Stemmer det da? Er vel bare å vaske i mildt såpevann og koke de etterpå vel?

Dumme spørsmål kanskje... :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5180559-dumt-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-kanskje/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal ikke melka varmes opp i flaska? Jeg vet faktisk ikke hvordan melka har blitt varmet opp her...som deg har jeg de i avent-bokser, som sambo har tatt ut fra fryseren og gitt lillemor når jeg har vært borte.

Men jeg tror han har varmet den i flaska jeg altså...

Og avent-boksene kan brukes 4 ganger står det på esken, bare å vaske og koke de som du sier :) (men ikke aner jeg hvorfor akkurat FIRE ganger liksom...)

Eh...ingen svar på det du lurte på nei :)

Jeg har alltid varmet melka i flaska, og alle mine tre barn lever ennå. Utrolig hvor mye "bruksanvisninger" det er for ditt og datt innen barnestell/barneoppdragelse nå for tiden.

Egentlig utrolig at vi som ble født på 70 tallet egentlig lever. Jeg satt i bil uten bilsete, jeg lekte uti gata, gikk på besøk til venner alene fra jeg var fem år. Syklet på skolen da jeg begynte i 1. klasse, og skoleveien var tre kilometer en veg. Da var jeg 7 år gammel. Ikke snakk om hverken buss eller bilskyss til skolen om det var dårlig vær. Jeg var hjemme alene etter skoletid før pappa kom hjem fra jobb. Jobben min var å sette på poteter til han kom hjem. Tenk dere noe så farlig som å la en 7-8 åring koke poteter alene... Huff huff.

Må nesten le litt over en del av de tingene velmenende professorer og doktorer ytrer. Noe er sikkert bra og kan brukes, men en god del er litt vel hysterisk. Mitt råd er, stol på magefølelsen. Det er du som er mamma og vet det beste for ditt barn. Noen råd kan være gode og ta med seg.

Jeg har også vært førstegangsmamma en gang og ganske grønn, men da var min mor veldig god å snakke med. Mange gode råd der.. Takk mamma, du er den beste!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...