Gå til innhold

Nervøs 25-åring...

Jaris

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tok abort for ca 10 år siden.Var da i samme situasjon som deg. Har ikke hatt noen former for fysiske problemer i etterkant. Hadde ingen smerter, ut over en vanlig menstruasjonstilstand etter inngrepet.

I dag er jeg gift og venter mitt første barn, ble gravid på første forsøk ;-)

Tenkte mye på om jeg gjorde det riktige den gangen valget ble tatt, men har aldri angret i ettertid.

Lykke til uansett hva du velger.

Hei

Ja desverre passer dette ikke altid like bra for alle...

Eg ville anbefalt deg å ta en vanlig abort ikke medisinsk abort siden det er minnst smertefult og du får det gjort på et blunk. Har hørt om mange som sliter i etterkant etter en medisinsk abort psykisk.

Problemer etter en abort er ikke noe mer en du kan få vist du spontant aborterer. Et ingrep medfører altid en liten risiko for infeksjon og problemer i etterkant men det er ikke en stor risiko og det er ikke mange som sliter i etterkant. Eg har hatt 2 spontant aborter men har nå 5 barn så eg har ivertfal ikke hatt noe problemer.

Ønsker deg lykke til vidare og en dag blir det din tur med barn og hele pakka.

Hei

Jeg har full forståelse over hvordan du har det akkurat nå, har vært der selv.

Det er ingen fysiske problemer etter en abort, kun blødninger og litt mens smerter. Men det er jo vi jenter vant til.

Jeg tror at hvis du er innstilt på det valget du tar, så takler du dette meget bra.

Jeg har tatt medisinsk abort, men synes ikke dette som en hard psykisk opplevelse. I en kirurgisk abort gjemmer man seg på en måte litt bort i narkosen. Kan på en måte fortrenge hva man egentlig er i gjennom, mens i en medisinsk er man våken hele veien.

Valget mitt falt på denne metoden pga at jeg ikke liker tanken på at noen holder på "inni meg" uten at jeg er tilstede. Hvis du skjønner hva jeg mener...

Håper alt går bra med deg og at du velger det som er rett for deg.

Annonse

Jeg hadde ingen fysiske problemer jeg heller! Smertefritt! heldigvis... men venninden min hadde litt mer problemer. Fikk ikke ut alt under utskrapningen og ble syk med feber osv. Men tror ikke dette er noe som skjer ofte. Ikke blødde jeg noe heller, brukte ikke bind en gang.

Jeg for min del slet en del psykisk, men dette er individuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...