Gå til innhold

Om å gå over ikm -

Anbefalte innlegg

Det er ikke alltid at syklusene blir helt A4 etter pilleslutt.

Vil bare fortelle om mine sykluser, kanskje et lite tips til dere ferskere prøvere...

Jeg slutta med p-piller i november etter over 7 års bruk, og på et halvt år har jeg kun hatt 3 hele prøveperioder.

-Første syklus var på 32 dager, helt normalt i forhold til mine sykluser før jeg startet med piller.

-Regna med at andre syklus ville bli omtrent like lang. Hadde El symptomer et par-tre uker uti syklusen. Kom til dag 36, hadde massevis at symptomer (ømme bryst og stikninger der nede). Tok den første testen, som var negativ. Dagene gikk og jeg hadde fortsatt symptomer og negative tester. Begynte å bli ganske fortvila og bestilte legetime. Tanta kom tilslutt på dag 54, dagen før legetimen!!!

-Nå bestemte jeg meg for å begynne å måle temperaturen. EL symptomene kom på dag 14, men temperaturen gikk ikke opp. EL symptomene kom og gikk, fikk en liten temp.stigning og trodde at jeg hadde hatt EL på dag 28. Var nok litt uerfaren med målinga, for da den virkelige eggløsinga kom så var det jo ganske tydelig ut fra temp.økninga. EL kom på dag 36 og tanta på dag 48. Ble skivebom med sengekosen.

-Denne fjerde syklusen har blitt den lengste til nå, trodde kanskje det skulle stabilisere seg mot kortere sykluser, men neida. EL-symptomer konstant fra dag 14 og EL på dag 49. Nå er det 6 dager siden jeg hadde EL, så da er det bare å vente spent. Denne gangen klarte vi å holde motivasjonen oppe så det ble klaff med sengekosen i hvertfall.

Forsøker vel å fortelle dere at syklusene kan bli ganske rotete etter pilleslutt, at el-symptomer kan forveksles med graviditetssymptomer og at dere ikke må slutte med sengekosen selv om dere har hatt EL-symptomer!!! For min del har tempinga vært gull verdt. Blir det ikke klaff nå, så skal jeg prøve å få hjelp med mine sykluser.

Hilsen en som har erfart rote-sykluser:

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5179966-om-%C3%A5-g%C3%A5-over-ikm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg slutta m p-pilla etter å ha gått på den i 4 år! Har vel egentlig ikke hatt en ordentlig pp siden! Masse rot, har hatt småblødninger,men ingen ordentlig mens! Vurderer å begynne å tempe, for å spare på testene!!! Blir lei av å få negativ test gang på gang! Hvor kan jeg finne et skjema for testing!

Håper dere traff denne pp'n da!!!!!

Masse lykke til!

Jeg anbefaler kanskje som du skjønner å tempe. Man vet ikke om når el kommer, men man vet i det minste når/om el har vært. Da slipper man i det minste å lure på om man er over ikm, vet når i syklus man er.

Jeg bruker nettsiden www.fertilityfriend.com til å registrere mine temperaturer og symptomer. Kjempefin! Du må logge deg inn, men det var veldig greit. Tror også det ligger et skjema på www.pernille.info

Synes det godt kan klaffe nå, for risikerer at det går to mnd til neste forsøk :(

Lykke til til deg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...