Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 28. mai 2006 #1 Skrevet 28. mai 2006 Har nå hatt kontinulerlig vondt i høyre side siden torsdag. Det kjennes akkurat ut som skikkelig hold i siden og blir verre dersom jeg går eller ligger på høyre side. Det er mest vondt litt sånn til høyre nedenfor navlen, men noen ganger får jeg også vondt i lysken og nedover låret. Det er jo ikke kynnere for det ville jo kommet og gått, men kan det være noe som kommer i klem eller har blitt litt ømt pga. av livmoren vokser og strekker seg? Burde jeg snakke med jordmor om dette? Noen med lignende erfaringer?
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #2 Skrevet 28. mai 2006 Glemte å si at jeg er 18+1 uker på vei og har fått en god del mage....
somm@r Skrevet 28. mai 2006 #3 Skrevet 28. mai 2006 Det kan ligne på den smerten jeg også har hatt med alle mine. Hos meg er det båndene rundt livmoren som blir strekt når livmoren vokser. Jeg kjenner best smerten når jeg reiser meg eller snur meg i senga. Dett er helt ufarlig og ganske vanlig. Om tilstanden din forverrer seg, ville jeg tatt kontakt med lege, det trenger jo ikke være båndene.
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 28. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2006 ja får håpe det bare er det Skal på UL på tirsdag så da kan jeg vel sikkert snike inn et spørsmål om dette. Fort gjort å bli bekymra i disse dager....
RagaMuffinBaby Skrevet 29. mai 2006 #5 Skrevet 29. mai 2006 jeg kjenner igjen dette. Har i 2 uker hatt veldig vondt på høyre side, fra symfysen og opp langs hoftebeinet og over det til bak i ryggen. Første uken var det mest når jeg våknet og måtte på do om natten, syntes det ble bedre av å krøke meg inn på do og tisse. Siste uken har det vært hele dagen egentlig, verst når jeg ligger/har ligget på høyre side, sittet litt skjevt eller når jeg går. De siste dagene har det blitt litt bedre, men samtidig flyttet seg nedover i lysken/innsiden av lårene. Snakket med legen på onsdag, og hun syntes det hørtes ut som muskler/ligamenter som strekker seg. Magen har vokst utrolig fort disse to ukene, så det virker jo sannsynlig. har også lest at det kan være en bekkenløsning (smerter over symfysen og i lysken). er i uke 25. babyen sparker og er i farta, så jeg gidder ikke bestille time hos legen nå. men som alltid s¨er det lurt å gjøre det hvis du er veldig bekymret eller har smerter som vedvarer lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå