Gå til innhold

når oppdager man exu?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvor lang tid det tar før man oppdager at graviditeten er exu, hvis den er det. For man får vel ofte positiv gravTest, og alle symptomer... Går man lenge og tror frøet sitter på rett plass, og så plutselig en dag begynner det blø og bli kjempevondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk kjempevondt på den ene siden...sånn intens stikking som ikke ga seg, så ble jeg kjempe kvalm, kaldsvettet og klarte nesten ikke stå rett opp. Måtte bøye meg fremover for at det ikke skulle gjøre vondt. Også begynte jeg å blø litt, i sånn smårosa farge.

Når man merker det vet jeg ikke, jeg var ca 6 uker på vei. Da hadde den lille som hadde satt seg fast utenfor blitt såpass stor at det gjorde vondt... Jeg hadde blod i magen også da så jeg vet ikke om det var det som plutselig gjorde vondt.

 

 

Er du redd for at du er det eller) :( Håper ikke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få positiv graviditetstest også når det er en exu. I mitt tilfelle hadde jeg relativt sterke menstruasjonssmerter, om ble verre på ettermiddagen/kvelden, hele tiden. Litt uti uke 6 fikk jeg STERKE smerter på den ene siden. Klarte ikke gå rett, og jeg begynte å blø litt... jeg tror det er vanlig at man begynner å få vondt rundt uke 6....

 

Jeg er gravid på ny nå, men denne gangen føles det helt annerledes (er i min 6 uke nå)...

 

Hvor langt er du på vei da? Krysser fingrene for at alt er som det skal hos deg :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i 6. uke nå (termin 27.jan), har hatt sånne menssmerter hele tida, pluss smerter vekselvis fra høyre og venstre side. Men ikke sterke smerter, og de varer bare noen sekunder hver gang (ca 2-3 ganger pr dag). Er ikke kjemperedd for det, men tenker jo på at det er en mulighet. Tror rett og slett jeg ikke helt klarer å tro at jeg skal være så heldig at alt går bra!

 

jeg krysser også fingrene : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er på en spesiell side så er det sikkert bare livmoren som strekker seg...:) Og da er det jo helt normalt :)

Du hadde merket det veldig på en side om det hadde vært utenfor.. for den smerten er rimelig intens...:)

Tror du bare kan slappe av jeg..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, glemte å skrive at det er HELT vanlig å ha menssmerter/mensmurringer i 1.trimester. Er det en exu hadde nok smertene vært på den ene siden... Exu er ikke noe som hender mange så dette er nok mest sansynlig normalt, men får du STERKE smerter ville jeg ringt legen slik at du klarer å slappe av.....

 

Lykke til :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

jeg oppdaget min graviditet utenfor livmor pga en blødning. Jeg hadde ingen smerter, kun småblødning som gjorde at jeg ble sendt til ul. Jeg hadde ingen smerter på noe tidspunkt - før etter operasjonen. XU ble fjernet i nov og nå er jeg 10++ på vei.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...