Gå til innhold

Bruker dere barnetrygden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller sparer dere den?

Og hva bruker dere den til, jeg mener, går den med til vanlige utgifter, eller brukes den til noe spesielt, til. feks. barnet?

Vi setter den inn på egen konto, men har ingen egentlig plan om hva den skal brukes til. Lurer litt på å bruke den til ferier som barna har glede av (Legoland osv) når de blir store nok til det.

Forslag mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har tenkt å spare den bare vi kommer ordentlig i gang her...Men nå har vi måttet brukt den da vi har gått mye til kiropraktor og sånn både han og jeg....da trenger vi hver krone av den!

Da skal vi spare på konto i guttens navn som han skal få når han blir 18.

Skrevet

barnetrygden her går til barnet.. mat klær osv... vi har ikke økonomi til å spare den.

Skrevet

Vi bruker den. Selv synes jeg det er litt misforstått med de som føler at de skal spare pengene til barnet selv. Dette er jo penger staten gir for å hjelpe en til å råd til å ha barn. Hvis man vil hjelpe barna sine økonomisk, så har man helt sikkert bedre råd til det når de blir eldre, for da har man gjerne høyere lønn og mindre gjeld. Vi kommer da sikkert til å heller hjelpe barna våre til f. eks å kjøpe seg leilighet. Jeg tenker ikke at vi skal bruke disse pengene til noe spesielt for sønnen vår, men de gjør jo indirekte det uansett, ettersom det gjør at vi har råd til å kjøpe ting til han eller gjøre ting med han.

Skrevet

Her hos oss blir deler av den spart og noe går til ugifter som klær o.l....

Skrevet

Jeg hadde først tenkt å spare hele barnetrygda til jenta mi, men kom fram til at dersom vi får flere barn ville vi ikke ha råd til å gjøre dette for alle, så valgte derfor en annen løsning. Nå sparer vi 200 av barnetrygda hver mnd på en konto i gullet sitt navn. Etterhvert har vi også tenkt å sette av et tilsvarende beløp på et fond. Resten av barnetrygda går på en sparekonto som står i mitt navn. Pengene der skal brukes til dyre ting som hun trenger i årene som kommer, som nytt bilsete, sykkel, pc el.l..

;o)

Skrevet

vi bruker den om vi må og det må vi sikkert etterhvert. den har hittil gått inn på brukskontoen min sammen med det andre jeg har der så om den er brukt enda vet jeg ikke:) sparer jo der vi kan spare og bruker det vi må og har lyst til! har ikke tenkt å sette av barnetrygda på egen konto til noen av barna våre ettersom førstemann her allerede har fått en konto med MASSE penger av oldefaren sin...

som jeg har sagt tidligere så synes jeg det er tull at alle skal ha barnetrygd da det burde være et tiltak for de med for lav lønn til å greie utgiftene ved å ha barn! den burde helt klart vært inntektsbasert.

Skrevet

Vi har Barnas Trygghetskonto på postbanken. Där går barnetrygden rätt in varje månad, och det ingår särskild barnförsäkring! Men vi kan ta ut pengarna 6 ggr/ år kostnadsfritt, och använda dem till det minien behöver. Väldigt lurt tycker jag själv! ;-)

Skrevet

Ja den burde ha vært inntektsbasert slik at de som faktisk betaler mest skatt hadde fått den.

Syns det er rar at alle som ikke jobber så mye og har dårlig råd mener at de skal ha mest av godene av skatten som jeg må betale. Det er nå ikke rett.

Skrevet

Den går inn på egen konto for hver av barna, men er det noe de trenger som koster litt, som nytt bilsete til han, så tar vi av den.

Såmm gjorde vi også når storesøsteren var lita og.

Skrevet

Jeg er student, og barnetrygden går inn i det "store sluket" her i huset.. Mat, bleier, klær, bilsete etc etc etc Jeg sparer 200 til Peter i måneden, mer har jeg ikke råd til.

Skrevet

Har aldri tatt av den...

Skrevet

Vi har ikke råd til å spare 1940kr mnd, men jeg setter inn litt penger til datteren min hver mnd, 150 eller 200kr og må snart begynne å gjøre det samme til gutten. Det blir jo litt penger til de blir 18 det og da!

Skrevet

Vi bruker den ja. Har ikke økonomi til å spare den. Vi bruker ikke akkurat de pengene vi får til lillegutt. Men må jo kjøpe mye til lillegutt hver mnd. som overstiger barnetrygd-beløpet. Lillegutt trenger nye klær hver mnd. bleier, mat osv. Men vi sparer ca 200 kr. hver mnd. på konto til lillegutt. Har ikke råd til å spare mer enn det til han hver mnd. akkurat nå. Men det blir jo litt med årene det også:)

Skrevet

Vi får den inn på egen konto for at den ikke bare skal forsvinne i det store sluket, men vi bruker den på ting, utstyr og klær til jenta vår. Jeg må si at jeg reagerer når noen sparer all barnetrygden, da burde den heller vært behovsprøvd når noen ikke egentlig har behov for denne.

Vi har brukt barnetrygden på for eks vaksine, bilstol, ny madrass, klær osv... Det går jo mer enn 970 kr i mnd på et barn, men det er et godt tilskudd og en god støtte.

Skrevet

Vi sparer vår på en konto som gir han barneforsikring og så bruker vi det når han trenger ting som er litt større og dyrere. Foreløpig er det brukt på en hel del ulltøy fra nøstebarn som var på salg, en quinny sportsvogn og snart skal vi kjøpe sete. Ellers så skal vi spare alt inn der og bruke det på ting som er relatert til han el som han trenger.

Skrevet

Vi sparer den. Men har all mulig respekt for alle andre som bruker den til det den er ment for, nemlig det dagligdagse. Men vi har funnet ut at vi sparer den så lenge vi kan, har tenkt å bruke den til å betale for f.eks. konfirmasjonen, sykkel, ski osv osv. Mamma har spart våres barnetrygd i alle år, nå bruker hun den til å sponse bryllup, syns det er en fin ide jeg:)

Skrevet

vi sparer den, og i tillegg finnmarkstillegget er vel ca 1350 kr mnd..

åsså setter sambo inn 500 i fond til henne

og mamma 400 på sparekonto til henne..

men mulig vi bruker av barnetrygda en dag, hvis jenta f.eks vil på rideleir, språkreise eller lignende..

Skrevet

Ja, jeg bruker den.. på jentungen.. ting ho trenger, som klær, mat og bleier =) har ikke råd til å spare den riktig enda =)

Skrevet

Prøver å spare halvparten, men det har ikke gått så bra enda. Gutten min har jeg saprt 6000,- til og han er 4 1/2 nå. Tar av kontoen hans når det er ting han trenger som barneh.dress, vintersko og sykkel.ol.

Skrevet

Min eneste "inntekt" er barnetrygden siden jeg ikke var i jobb når jeg ble gravid, så den blir brukt her i huset. Sambo er i jobb da, så vi har jo penger, men barnetrygden hjelper godt på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...