Gå til innhold

Amming eller falske?

Anbefalte innlegg

Hva velger dere?

Og hvor lenge tenker dere om å amme barnet? Når begynne med erstatning og faske?

Jeg kommer til å gjøre som sist om alt fungerer bra. Da ammet jeg fult i 5 mnd. så litt grøt osv.. ammet til 9 1/2 mnd. Men mer og mer fast føde mot slutten og amming bare på kvelden/natten.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5178930-amming-eller-falske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal gjøre som jeg har gjort med de andre barna mine: Fullamme til seks måneder, gradvis introdusere fast føde og fortsette ammingen så lenge de vil ha. Førstemann ammet jeg til han var 22 mnd, og lillegutt ville ikke mer da han var 14 (sikkert fordi jeg var gravid igjen). Amming er helt supert, sunt, koselig og utrolig lettvint!

håper melka ikke forsvinner denne gangen som den gjorde etter knappe tre måneder sist.. da var jeg nødt å gi opp og gå over til mme og grøt fra 4-5 måned.. har jo selvfølgelig sine fordeler, det med flaske. man blir ikke så bunden som mor og far kan ta mer aktiv del til alle døgnets tider. men så har du det der med varming av melk og vasking av flasker og styr.til tross for at jeg aldri helt hadde sansen for å amme håper jeg det går bedre denne gangen.

Her fullammet jeg til lillegutt var 5,5 mnd da trengte han mer mat. Introduserte gradvis annet mat, men ammet fremdeles til han var ca 11 mnd. Da en dag var det bare slutt, nektet å ta mer.

Prøvde et par dager, men gav så opp ettersom jeg allerede var 20 uker på vei med nr. 2 uansett.

Introduserte lettmelk da så lillegutt har faktisk aldri prøvd erstatning. Han tok nemlig ikke flaske før han var 7 mnd og da fikk han vann til maten og pupp innimellom.

Håper det blir noe lunde likte denne gang, men kunne tenkt meg å holdt på kvelds/morgenammimgen litt lengre da jeg selv er kraftig allergisk.

Er greit å prøve å forebygge mest mulig.

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...