Gå til innhold

Smokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal dere begynne / begynte dere å gi babyen smokk?

Sist begynte jeg ikke med det før han var 4 uker og da ville han ikke ha. Måtte bare gi opp. Han skrek og brakk seg.

Når gir dere opp?

Har kjøpt inn Nuk og mam smokker silikon og latex så håper jeg han vil ha en av dem. Hadde vært deilig denne gangen å kunne bruke smokk ved sugehehov og ikke puppene mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

begynte med smokk en uke etter at prinsen var født.han hadde slik sugebehov og hang bare på puppen hvist han ikke fikk den....

Skrevet

Jeg begynte to dager etter fødsel sist, da amminga var godt i gang. Han ville suge kontinuerlig, så for å klare å ta meg av storesøster, måtte jeg det. Nå er smokken innkjøpt og klar til etter fødsel og jeg kommer hjem. Sist måtte storesøster og pappa på butikken i all hast og de kom hjem med feil type. Mine barn har likt best mam.

Skrevet

De anbefaler jo å ikke gi smokk før etter at amminga er i gang. Men ikke alle barn har like mye sugebehov. jeg ville heller ikke ha, er jeg blitt fortalt, bare brakk meg og spyttet den ut. Så en må se an både hvordan det går med amming og hvor mye sugebehov barnet har. Er selv motstander av for mye smokk - greit så lenge barnet har sterkt sugebehov, men det verste jeg ser er når smokken blilr dyttet inn i et smilende barneansikt. Hva skal den der å gjøre? (aller verst på store barn!)

Gjest Frantic
Skrevet

Det er jo veldig avhengig av barnet om en ønsker å bruke smokk eller ikke. Med førstemann fikk vi anbefaling på sykehuset å begynne med smokk dagen vi skulle reise hjem. Grunnen til det var at han da allerede hadde kolikk diagnose, så for å få litt ro og trøst burde vi prøve smokk. Hadde ikke noe problemer med ammingen hverken før eller etter smokk, så for oss betydde det bare en litt mer fornøyd baby som gråt litt mindre :-) Andremann ble også introdusert for smokk på sykehuset, her var grunnen at han ble født med en skade på ryggmargen, så han måtte gjennom mange slitsomme undersøkelser de første levedagene....... Synes det har vært helt flott å bruke smokk, og vi har ikke hatt problemer med avvenning når den tid kom. Kommer nok tilo å gi tredjemann også smokk, så få vi se om den blir like godt mottatt som med de to andre :-) Mine har likt mam smokkene best, men her må en kanskje prøve seg frem med ulike typer

Skrevet

Hvis babyen har stort sugebehov (MEST SANNSYNLIG:)) såputter jeg i smokken allerede på klinikken. Får ikke bruke puppen min til kos.. AUUU!!!:)

Skrevet

Jenta vår begynte da hun var 3 dager... Hun hadde så stort suttebehov, og jeg orka ikke å ha hun hengende etter puppen! Begynte da vi var på sykehus, var ikke alle som jobba der som var enige - men hun tok den med en gang, og sovnet såååå fint. Deilig! Så nå er smokkene kjøpt inn, og skal pakkes ned i sykehusbagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...