Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jo, en type pizza holder jegmeg unna:P det reagerte vesla på..den var litt sterk...men jeg siste også ganske mye da..og ikke lenge før jeg amma..hmm..

hadde det vært lenge til amming hadde det kanskje gått greit?? :)

Mulig at det hadde gått bedre med sterk pizza om det hadde vært lenger mellom at du spiste den og ammingen...

Er egentlig ikke noe spesielt en bør holde seg unna, annet enn det en merker babyen reagerer på. Hvis en selv eller faren til baby har en matallergi, unngå denne/disse matvarene mens du ammer. Dette er i hverfall de anbefalingene jeg har fått... Selv har jeg ingen matallergier, men pappa'en til tulla har det.

Jenta vår hadde kolikk til å begynne med, og jeg blei anbefalt å prøve å kutte ut alle melkeprodukter i tillfelle det var dette som ga henne magevondt. Det var det! Nå er hun 11 uker, og strålende fornøyd med livet. Ingen magevondter lenger :-) Skal teste om hun tåler melk om et par ukers tid, for da har hun passert 3 mnd'ers alderen. Skjer visst en del med tarmsystemet de tre første mnd'ene, så selv om hun hadde problemer med melk i begynnelsen, trenger ikke det å vare.

Det går jo stort sett på ting du selv får magetrøbbel av - kål, kålrot, erter, druer o.l. blir man jo gjerne litt "vind-full" av.

Ellers er det som de andre sier her, jordbær og skalldyr dersom det er allergier i nær familie.

Gutten min reagerte veldig på kullsyre, så jeg var forsiktig med brus. Har ikke lagt merke til at jenta mi på 2,5 mnd. reagerer på noe, er vel bare jordbær jeg ikke har spist til nå. Hun hadde vondt i magen i natt, men jeg vet ikke hvorfor - jeg spiste en bolle med nachos m/ostesmak -kanskje det ble litt mye :-))

Annonse

jenta mi fikk vondt i magen når jeg spiste brokolli. spiste ganske mye også å hadde så vondt av henne når hun hylte..... dårlig samvitighet hadde jeg også selv om jeg ikke kunne vite at hun skulle få vondt, men slik er det vondt å tenke på at noe jeg har spist gjør at hun får kjempe vondt i magen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...