Gå til innhold

Graviditetstips!!!!!

Anbefalte innlegg

Hei jenter,

jeg har lest litt nedover her, og ser at mange stoler blindt på el-testene. Disse er jo kjempefine å ha for å "foutse" eggløsning. Men som kjent er det ikke sikkert at egget blir sluppet mellom 12 og 36 timer etterpå.

Jeg kan jo fortelle litt fra min prøveperiode. Jeg har forsøkt i mange pp'er nå (au!). De første 6-7 pp'ene brukte jeg bare el-tester og var kjempehappy over at jeg så ut til å få eggløsning hver måned. Syklusen var regelmessig, så jeg antok at alt var som normalt da.

De siste månedene har jeg tempet (må kanskje påberegne ivf, og da kan det være greit å ha temp-charter å vise til). Nå viser det seg at jeg slett ikke slipper egget mellom 12- 36 timer alltid. Ved to anledninger har det tatt 4-5 dager etter pos. test.

Jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg fulgte oppskriften: ha masse sex i forkant av EL, og dermed ble vi drittleie og kuttet tvert etter positiv test. (Unntaksvis har vi hatt sex dagen etter pos. test også).

Nå er jeg nok "unormal": De fleste får nok el like etter pos. test, men jeg tenkte likevel å minne om at det kan være lurt å ha seg litt også etter pos. test:-)

Ps: jeg har 29 dagers syklus, og sex annenhver dag fra dag 10 til dag 18 passer ikke nødvendigvis for oss. Det blir rett og slett skivebom ift el.

Huff, dette ble lagt. Men ville bare fortelle om det. Så forresten ei som skrev at hun nettopp var blitt gravid, og at det absolutt ikke burde stemme ut fra el (som hun trodde var mye tidligere).

... om litt sitter den jenter:-)))))))))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5178285-graviditetstips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen!! Vi har også droppet ut og latt være å ha sex to dager etter positiv EL.test. Da her det liksom ikke vært noen vits (uff, stakkars mann, for ham er det alltid en vits i å ha sex...), men samtidig har jeg også hatt så klare PMS symptomer ved de tider at mitt hode har sagt nei til sex...Nå får jeg revurdere hele greia og overraske samboeren med at nå blir det mer sex - haha

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5178285-graviditetstips/#findComment-5180060
Del på andre sider

Skrev nettopp et innlegg om nesten det samme. Har hatt veldig lange sykluser, men el symptomer til 'normal' tid. Symptomene har kommet og gått. Lærte kjempemye om meg selv etter jeg begynte å tempe, og denne pp unngikk vi skive-bom på sengekosen.

Har ikke prøvd el-tester, for jeg mistenker nettopp det du skriver om. At de vil slå ut når kroppen gjør et forsøk på å få til el, ikke bare når el faktisk kommer.

Lykke til H.I. og alle andre!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5178285-graviditetstips/#findComment-5180140
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...