Gå til innhold

Noen av dere som har opplevd akkurat dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk positiv EL test forrige torsdag, da antar jeg at EL var fredag.

Fra sist vi hadde sex til EL gikk det 5 -6 dager! Hadde ikke sex ved EL pga jobb.

I dag 8 dager etter EL fikk jeg ei lett blødning , bare litt i trusa og ingenting har kommet når jeg har tørket meg! Har aldri spottet før, så kan dette være den blødninga noen får når et befruktet egg fester seg?

Det er bare det at det gikk jo mellom 5 - 6 dager fra sex til EL så da er det vel liten sjans? Jeg venter ikke mensen før neste lørdag

Eller hva tror dere, kan det være ei festeblødning likevel? Da har iallefall sædcellene overlevet 5 - 6 dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ikke gi deg falske forhåpninger her, men nyere forskning viser at sædceller kan overleve i kvinnekroppen i opptil 2 uker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at gjennomsnittlig levetid på sædceller er 2-3 dager, men at de kan leve opp til 6-7 dager. Så det er jo absolutt mulig at du kan ha blitt befruktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa at over 2 dager er det sjelden en vanlig manns sperm lever. Er liksom ekstrem-tilfellene en hører om i undersøkelser. Du får vente og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lest at man er mest fruktbar fra 5 dager før og en dag etter EL. Konklusjonen jeg trakk ut fra det, var at da må det jo bety at det er normalt at sædcellene kan leve der inne så lenge... For ellers kan man da ikke være fruktbar 5 dager før EL??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...