Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Støtter deg helt "nr 4 på vei"

Jeg er andregangsfødende og brukte pantyshorts etter min første fødsel.(som jeg kjøpte på lindex)

Var ganske raskt tilbake i form. La den på hylla etter ca to uker. Har den fortsatt, den ligger allerede i sykehusbagen. Det var faktisk det første jeg husket å legge i bagen...hi hi

Anbefalte det til et par venniner som har født, alle har faktisk takket for tipset. Jeg ble tipset av mor, hun er fra tyrkia. Der pleide de å stramme magen skikkelig inn med et tøystykke rett etter fødsel. Men selvfølgelig tok panty over etterhvert.

Så det funkeeer :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5177637-st%C3%B8tte-til-pantytruse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke den koster mer enn max 200 (kjøpte min for 6 år siden)

Det er ganske logisk at den funker, livmoren er laget av muskler, musklene blir tøyd så langt de rekker under svangerskapet. Tenk på en veldig seig gummi, jo mer man presser den jo mindre vil den bli, og den vil holde seg slik inntil en ny kraft tøyer den ut (evt neste graviditet)

Annonse

Gjest Frantic

Jeg har også kjempegod erfaring med hold-inn truser fra mine to forrige fødsler! Har 5 stykker som jeg skifter på å bruke den første måneden etter fødselen. Med første mann var magen helt flat når jeg kom hjem fra sykehuset, med andremann tok det litt lengre tid, men jeg er overbevist om at trusene var med på å få livmoren til å trekke seg sammen og magen til å gå inn. Så jeg pakker dem ned denne gangen også :-) Jeg fikk tipset av min mor, på tiden da ho fødte var det helt vanlig i Norge å "linne" inn magen rett etter fødsel. Er jo samme effekt bare mye mer praktisk med trusene - anbefales :-)

Gjest Frantic

Jeg brukte mine hele døgnet, men jeg har flere typer der noen er strammere enn de andre. Tror det er lurt å prøve seg frem og heller kjøpe en i første omgang - så er det ikke helt bortkastet om en synes det er for ubehagelig. Jeg synes ikke det hverken var vondt eller ubehagelig å bruke dem - tvert imot var det godt å få holdt magen litt på plass..... NB! Jeg kjøpte den samme str som jeg vanligvis bruker, ikke mindre

Annonse

Hei!

Går nå med nummer tre i magen, og må si at eg aldri har hørt om dette tipset før. Er tynn til vanlig, men har blitt hengende igjen litt fødselsmage etter hver graviditet. Har fått strekkmerker også, så da er det jo naturlig at det henger for mye hud igjen som ikke vil stramme seg igjen.....Men nå har eg akkurat vært inne på ellos sin nettbutikk og bestilt sånne pantys. Er jo verdt å prøve alt!!!!

Er ikke helt sikker, men mener jeg har lest noe om dette på et annet innlegg. Mener at den str som er oppgitt er cm, altså omkretsen på magen. Om du skal kjøpe i den str du normalt sett er, eller den du er nå vet jeg ikke. Det kommer vel an på hvor stramt du orker å ha det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...