Gå til innhold

Samtale emne eller hemmelig?

Anbefalte innlegg

Diskutere dere med familie og venner at dere prøver?

Har nylig sluttet på pilla og startet med prøving. Har egentlig lyst å fortelle det til hele verden, gleder meg sånn over dette!

men tenker på alt som kan skje og ikke skje på lang tid. liker ikke helt tanken på spørsmål om hvordan det går, vist det ikke går bra.... eller vist noe skulle skje den første tiden.

Noen tanker?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5177419-samtale-emne-eller-hemmelig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venner, og nærmeste familie vet at vi ønsker oss barn.. Men bare de ALLER nærmeste vennene vet at vi prøver...

Å ja, som du sier.. Er avogtil litt plagsomt når de konstant spør om når jeg skal teste, å hvordan det går med det osv...

men på den andre siden er det fint at de bryr deg :)

Alt i alt er det mest fint.. Men vil ikke at andre en dem skal vite det fordet :)

Hei. Jeg har bare fortalt det til ei venninne at vi prøver! Foreldre og sviger foreldre snakker masse om fremtidige barnebarn, men vi har valgt å ikke si noe.. På grunn av at det kan gå lang tid før det skjer noe, hvis det skjer noe i det hele tatt! Man kan jo aldri vite..! Syns det er vanskelig å snakke om barn/barnebarn med dem uten å si noe, men det er det beste for oss tror jeg! Hvis ikke blir det masing hele tiden, og jeg/vi blir bare mer stressa!!

Her er det hemmelig, ganske glad for at jeg ikke fortalte det da vi er i 8. pp nå. Alle hadde vel fulgt nøye med på om jeg tok meg et glass vin, spurt konstant om vi hadde fått det til enda osv...

Når jeg blir gravid skal jeg prøve å ikke fortelle det før det har gått litt tid også- bortsett fra til de sller, aller nærmeste - Men det kan nok bli vanskelig...

Hei!

Holder det hemmelig her, selv om jeg er ganske sikker på at ene venninna mi skjønner det. Hun er i samme situasjon selv, og har prøvd enda lengre.

Er glad vi ikke har sagt noe, da vi nå har holdt på i over ett år. Det er ille nok, og om vi skulle fått masse spørsmål i tillegg hadde der bare blitt enda verre...

Annonse

jeg har sagt det til ei venninne/kollega..så hun må 'slite' med meg og babysnakk i denne perioden.

det er jo greit å ha en venninne å snakke med dette om. det er sikkert ikke alt mannen skjønner etc om det skulle ta lang tid og sånn

ellers er det INGEN andre som vet..

Vi forsøker å holde prøvinga for oss selv, men tror de aller nærmeste i familien mistenker at vi holder på. Vi får noen underlige kommentarer innimellom... Har vært sammen i over åtte år og gift i snart ett, så alle rundt oss synes det er på tide!

Søstra mi har imidlertid fått vite det. Vi har hatt helt like pille-sykluser og vi treffes hver dag. Det ble litt vanskelig å skjule at jeg hadde/ikke hadde mensen. Synes det er veldig godt å ha en person (les: en med damekropp) å snakke med dette om! Har også fått litt hjelp til å tåkelegge prøvinga hjemme, hi hi :)

Vi hadde prøvd i 5 pp før vi fortalte at vi prøver til samboer sin familie. Da kom det en annen graviditet på den siden av familien, så da valgte vi å fortelle at vi også prøver.

Etterhvert som tiden har gått, så har omtrent alle skjønt at vi prøver. Det lyser lang vei at vi vil ha barn selv om vi ikke sier så mye :-)

Nå nærmer det seg 1,5 år med prøving og det er vanskelig å holde det skjult lenger, så familiene våre og noen venner vet at vi prøver.

Jeg var redd for spm og masing fra mamma, så da jeg bekreftet for dem at vi prøver, så gav jeg streng beskjed om at jeg ikke vil ha noe mas. Det skal kun snakkes om hvis jeg tar initiativ til å snakke om det selv. Det har de respektert.

Så hvis du vil fortelle at dere prøver, så gjør det, og du kan godt legge til det jeg gjorde. De forstår sikkert at dere vil ha litt ro rundt prøvingen.

Tror ikke familiene våre aner noen ting, håper i hvertfall det blir en overraskelse når vi (forhåpentligvis snart) forteller at de skal bli besteforeldre, tanter, onkler, oldeforeldre osv...

Jeg har fortalt det til en venninne, og det er veldig godt å ha noen som vet om det!

vi har ikke fortalt noen om det og holder det som vår store hemmelighet :) det er kjekt å prøve nå og se hva som skjer og vi ønsker oss sterkt et lite barn sammen. jeg har to barn fra før, er i nytt forhold nå (dvs vært sammen i 2 år) med gamlekjæresten og nettopp begynt å prøve.

"alle" rundt oss hinter og mange spør ganske direkte om det ikke er på tide nå - litt frekt syns jeg kanskje. hva om vi hadde problemer med å bli gravid, ikke lett å komme i slike situasjoner i tide og utide. vi koser oss med vår hemmelighet for tiden men jeg vet ikke hvor lenge vi klarer å holde på den NÅR det er en spire på gang, he-he!!

Vi har heller ikke fortalt til noen at vi prøver. Men vi får stadig spørsmål om vi ikke snart skal bli gravid siden vi har vært sammen så lenge, synes også det er litt dumt at folk spør oss om det hele tiden. Enig med deg skorpion71, for tenkt hvis vi har problemer med å bli gravid?!

Annonse

Hos oss er det ingen som vet noe, - eller skal vite noe. Knapt sambo er informert. He he he

Vi ønsker at det skal bli en overraskelse for alle når graviditeten er et faktum. alle forventer at vi snart skal bli med barn, så mange går nok bare og venter. så derfor er jeg ekstra påpasselig med å dementere så snart noen spør.

Kanskje bare min tanke, men jeg tror ikke jeg hadde taklet presset hvis noen visste om det. Folk som ser på magen, ser om jeg tar et glass vin etc..Nei, synes prøvingen skal være privat inntil videre...

Men for å få sagt det også, - så er jeg ikke hakket bedre selv. Jeg går og lurer på visse veninner som jeg mistenker for å være baby-klar. Ser på magen og følger med på hva de drikker. Så jeg bør vel feie for egen dør først :o)

Har ikke sagt til noen at vi prøver... tenker jo at det kan ta lenger tid enn vi håper på og da ville hvertfall jeg syns det var slitsomt at folk "masa" på om det ikke skjedde noe snart..

Mamma spurte sist jeg var hjemme om vi hadde tenkt noe på det, om vi ville vente til etter vi var gift etc..(driver å planlegger bryllup) da sa jeg som sant var at vi ikke gjør noe for å unngå det hvertfall..

Men gidder ikke diskutere ikm og testing i hytt og gevær med noen andre enn mannen min.. og kanskje dere da;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...