Anonym bruker Skrevet 27. mai 2006 #1 Skrevet 27. mai 2006 Har akkurat kommet hjem fra en tur i utlandet. Jeg hadde med middagsglass til jenta mi, men hadde ikke med nok grøt til at det holdt til hele oppholdet, så måtte derfor i butikken for å se om de hadde noe grøt som vi kunne bruke. Da oppdaget jeg at det i flere av grøt-typene de hadde i butikken var brukt honning. Er ikke honning noe en ikke skal gi til babyer da? Det er da vel like farlig for babyer over hele verden???? Jeg så også at det i flere av middagsglassene de hadde i butikken var brukt spinat. Det var også noe jeg trodde var anbefalt at en ikke gav noe av til de minste.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 27. mai 2006 #2 Skrevet 27. mai 2006 Hei Jo, de sier at honning kan inneholde en bakterie som er farlig for de minste.... Det står til og med på honningboksen at små barn ikke skal spise det.... Vet at enkelte land ikke har hørt om det eller praktiserer det, aner ikke hvorfor... Men jeg ville hvertfall holdt meg langt unna de glassene, for sikkerhets skyld...
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2006 #3 Skrevet 27. mai 2006 Det er like farlig for alle. Men det er ikke alle land som er så opplyste som oss. Men spinat er ikke farlig.
Gjest Skrevet 28. mai 2006 #4 Skrevet 28. mai 2006 Honning skal ikke gis til barn under 1 år, helsesøster advarte mot det da hun var på hjemmebesøk til og med. Babyer kan faktisk dø av det sa hun. Så honning i babygrøten hørtes skummelt ut!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2006 #5 Skrevet 28. mai 2006 Spinat er heller ikke bra for baby. Det står i brosyren om mat som jeg fikk på helsestasjonen. Husker selvsagt ikke hvorfor, men styr unna!!!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2006 #6 Skrevet 28. mai 2006 Jeg har også lest at spinat ikke er bra. Det er på samme måte som med rødbeter og nesle. De bør ikke få det før de er over året hvis jeg ikke husker feil.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2006 #7 Skrevet 28. mai 2006 Det er fordi spinat og rødbeter inneholder nitritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå