Gå til innhold

dere som har døpt barna deres..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vi hadde bare besteforeldre faddere og tanker og unkler.. og søskenbarn da.. koldtbor serverte vi sist no det kom seg på 2000 kr.. blomster hadde svigermor med seg siden hun har en blomsterforetning.. til størsta så laga vi koldtbor selv.. men det giddet vi ikke denne gangen

Vi skal i morra.. Maten (snitter,smørbrød) betaler foreldra våres.. veldig snille foreldre.. Ble litt over 3000,.

Vi er 22 stk.

Ellers har vi drikke , pynt, kaker , kaffe o.l

Er et vennepar av svigers som eier stedet vi skal være på, så leien der var ikke stor.

vi var 12 stk, og hadde koldtbord med steik, skinke, laks, roastbeef og fårerull. Pålegget kjøpte vi på en delikatesse-butikk, om jeg kan kalle det for det :) I tillegg hadde vi en kalkun som vi spiste med skive til. Også hadde vi 3 kaker + kransekake. Mamma betalte litt, så jeg vet ikke helt hvor mye det kom på, men ca 2500-3000 kr tror jeg...

Vi har ikke hatt enda, men skal ha den 18. juni. Vi inviterer besteforeldre, tanter og onkler m/fam og faddere.

Og kommer alle så blir vi 28 gjester.

Har planer om å ha spekemat, hva det kommer på det kommer ann på hvor mange som kommer. Vi bestiller og da er det 145,- pr. pers.

Lager kakene selv.

Annonse

vi hadde snitter. bestillte 5 per person a 13 kr. i tillegg kaker (altfor mange), 2 bestillte vi (hvit dame + babyvognkransekake), ellers bakte vi selv. vi var 22 stk. 14 voksne, resten barn som spiste lite snitter og heller kaker og hotdogs. kaffe og mineralvann å drikke.

Vi var kun de nærmeste og det ble 15 stk. til sammen.

Bestillte koldtbord av noen vi kjenner godt som driver med catering og fikk det meget rimelig til 2000,-

Det var vel i grunn maten og noen servietter vi betalte selv, ellers så hadde mamma og svigermor bakt kaker og kjøpt noen blomster, men vi fikk så masse blomster-dekorasjoner av så mange venner at det var strengt talt ikke nødvendig å kjøpe inn mere blomster.

Kjøpte iskake til dessert da.

Lykke til :o)

Serverte deilig hjortegryte av hjort fra gården hjemme, og gratinert potetstappe. Laget alt dagen i forveien og varmet opp da vi kom fra kirken. Svigermor hadde med deilig karamellpudding og moltekrem. Det var bare den nære familien som var samlet, 18stk. Vi laget det meste av pynten selv, perler og ståltråd og billige lysestaker fra ikea. Kakene hadde diverse familiemedlemmer og venninner bakt. Hele selskapet kom på under 1000-lappen uten at vi sparte på noe.

Vi hadde snitter, anbefaler det på det sterkeste. Bare å sette frem og gjestene kan selv forsyne seg. Hadde kaffe og kaker etter snittene.

Vi var 22 stk med store og små. Faddere, besteforeldre, nieser og nevøer, onkler og tanter. Vi inviterte de vi har mest kontakt med, så ikke alle tanter/onkler ble bedt. Men sånn måtte det bli for det var ikke plass til alle.

Jeg følte i grunn at jeg hadde en litt "ut a mæ sjæl opplevelse" den dagen. Klarte ikke ha oversikt over noe, bare jenta vår. Men det gikk så fint likevel, gjestene forstår det og siden alt var så enkelt (og været var så flott) var alle like glade!

Lykke til :) og du, det er deilig når alt er over! ;)

Annonse

glemte å si hvor mye det kostet.

Snittene kom på 1400 og siden vi hadde det hjemme var det jo ikke noe utgifter til leie av lokale. Brus og generell drikke kom vel på rundt 300 kr kanskje. Kakene fikk jeg hjelp til å bake (veeeeeldig deilig å slippe selv om jeg er glad i å bake, men det er NOK å planlegge likevel om ikke man også skal stå der å bake til den store gullmedaljen). Hadde sjokoladekake, gode nøtteskillingsboller, ostekake og krummeltårta (en slags eplekakesmulepai) med is til. Ja, også hadde vi twist ;)

Vi hadde dåp sist søndag. Da serverte vi koldtbord som vi lagde selv. Mamma og pappa kjøpte veldig mye av varene, og lagde det meste av maten. Foreldrene til sambo kjøpte spekematen. Så det ble ikke så dyrt for oss. Men vil tro det hele kom på rundt 2000 kr. Vi hadde veeldig mye mat til overs, og serverte mye forskjellig mat. laks og eggerøre, spekemat med potetsalat, eggerøre og melon, kylling, salat, pastasalat, pai, karbonadekaker og løk, aspik, ost og kjeks, tomatsild, sursild, skinke fat, reker og majones. Hadde 10 kaker, og det bled meer enn nok. Vi fikk god hjelp til å lage kakene, hadde kvæfjordkaka, marsipankake med bilde av dåpsbarnet, bløtkake, suksessterte, sjokoladekake, ostekake, gulrotkake, sitronpai, snickerskake og kransekake. Vi var 24 stk. i dåpen.

Vi arrangerte dåpen på et selskapslokale i Bergen. Var vel rundt 25 stykker, og serverte "havets delikatesser"; reker, sushi, hummer, fiskesuppe, blåskjell, krabbe etc.. (pizza og hotdog til små barn..) Ikke akkurat tradisjonell dåpsmat, men slo godt an! Hadde medbragte kaker, og serverte cognac/baylis til kaffen for de som ville ha.. Husker ikke helt hva det kom på, men vi hadde en del "kontakter" som gjorde at vi ikke betalte så mye..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...