Gå til innhold

Amming mot allergi- er det bare tull?

Anbefalte innlegg

http://avd.rikshospitalet.no/hps/forlegen/legetema/amming.asp

Søkte litt rundt på nettet etter atopisk eksem og allergi og kom over denne linken her...

Limer inn følgende:

Barna som fikk brystmelk i minimum 4 uker utviklet signifikant hyppigere allergi mot katt, husstøv midd og gress pollen sammenlignet med barn som ikke fikk brystmelk, evt brystmelk i mindre enn 4 uker. Den økte forekomsten av allergi i gruppen av brystmelk ernærte barn oppstod i alderen 13 til 21 år. Videre viste studien at brystmelk ernæring signifikant økte forekomsten av astma fra 9 års alder. Økningen av allergi og astma hos brystmelk ernærte barn skjedde både der det var forekomst av allergi og astma i familien og der familie anamnesen var negativ. Forfatterne har ingen sikker forklaring på resultatene av studien.

Jeg har hele tiden trodd (lest & fått beskjed på helsestasjonen) at amming skal være bra mot allergi, men så kom jeg over den studien der. Er arvelig allergi i famlien min, og lillegutt får til stadighet eksemflekker på kinnene. Hvordan kan noen påstå at det da er bra med amming mot allergi når det heller kanskje er det motsatte?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5175601-amming-mot-allergi-er-det-bare-tull/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det som er så kjedelig. Kroppen vår er så utrolig laget at ingen vet helt hvordan den fungerer ;-). Derfor er forskerne heller aldri enige. Det kommer an på hvordan forskningen er gjort, hva de har hatt fokus på, hvor mange de har undersøkt osv. Så dermed er det bare å krysse fingrene for at våre barn ikke får allergi.

Jeg har fullammet begge mine barn godt over anbefalt grense, samt ammet de lenge etter det også. Er godt i gang med det samme med tredjemann.

Mine barn sliter med alskens allergi, astma, eksem, you name it.

Mulig det hadde vært verre om jeg ikke hadde ammet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...