Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på fire mnd. Hun har et ENORMT sugebehov og suger på alt som er. Smokk er ikke spesielt interessant, men fingre derimot!!!

Putter inn to-tre-fire fingre inn på en gang og suger som besatt. Bør jeg ta ut fingrene hennes, og putte inn smokk eller skal jeg bare la det være? Er så redd for at hun skal suge på totten til hun blir "konfirmant"....:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du trygt kan la henne fortsette. Gutten min var fæl til å sutte på hendene på den alderen også, og kanskje har det like mye å gjøre med at de vil utforske?

I hvert fall så var det ikke lange tiden det varte, noen uker kanskje, og så gikk han over til andre ting.. Tror han suttet mye på hendene i den peioden han ikke var så god til å styre lekene inn i munnen, faktisk..

Nå tar han hendene/tommelen i munnen når jeg glemmer smokken hjemme, eller hvis han er sulten.. Jeg tror at de færreste beholder vanen med å sutte på tommel til de blir store, altså.

Skrevet

Hvis hun virkelig sutte på fingrene så gjøre hun det..

Er iallefall sånn det fungerer her i huset..

Tulla har iallefall alltid hatt et enormt sugebehov siden hun ble født...har alltid hatt smokken til henne... suttet avogtil på tommelen hvis hun fant den.. men etter at hun begynte å finne tommelen uten problemer begynte hun å spytte ut smokken for å putte inn tommelen...

Hun må ha den tommelen... er helt håpløst.. vet ikke hva jeg skal gjøre..

Men hun er yngre enn din da... og hvis det er alle fingrene og ikke tommelen vil jeg ikke tro at det skal være nødvendig å ta de ut.. kan jo være hun klør litt i munnen også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...