Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folkens!

Min datter er kun 2 uker gammel, men jeg har brystbetennelse med masse puss på det ene brystet allerede. Har derfor latt henne kun få melk fra det friske brystet. Men det virker som det ikke er nok melk til henne så hun ammer i ett sett, og nå ser det ut som brystet har redusert melkeproduksjonen betraktelig. Hun virker nå veldig slapp ved brystet, og jeg begynner å lure om det kan være at hun rett og slett ikke har mer krefter igjen??? Noen som har erfaring på området?

veldig urolig mamma...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi henne fra begge bryst !!!!!! det er den beste måten å kurere brystbettendelse + at da får hun mere i seg .følg med og ring legen hvis det ikke endrer seg

Skrevet

Dersom det stadig kommer mye puss fra brystet anbefales det ikke å amme. Gå heller i dusjen i VARMT vann og håndmelk mens du bøyer deg fremover. Det er viktig å tømme brystet! Varmt vann på en tom brusflaske e.l kan også være et alternativ.

Hvis barnet virker slapt ville jeg vurdert å gi litt tillegg slik at hun får krefter til å suge. På barsel bruker de å gi mme med druesukker når barna har lavt blodsukker. På den måten får barnet nok energi til å ta brystet. Bor du langt fra sykehuset? Hadde sikkert vært lurt å få tatt blodsukkeret hennes også. Bare ring dit, så får du nok komme med en gang. Det ville iallefall jeg gjort.

Lykke til!

Skrevet

Ta ein telefon til ammehjelpen, står på A i telefonkatalogen. Eg har alltid høyrd å amme er den beste måten å bli kvitt brystbetennelse (i tillegg til penicilin då...), det er veldig viktig å tømme brystet.

Eg ville ringt ammehjelpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...