Gå til innhold

Andre som ikke ser særlig gravide ut her inne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare spør,fordi alle jeg kjenner som er gravide,ser så gravide ut liksom.Har en fin og tydelig mage.

Går inn i uke 30 nå,og folk ser det ikke på meg hvis jeg har jakke på f.eks.Har litt kul,men altfor lite synes jeg!Magen føles så mye større ut enn det den er,for det presser så mye innvendig.

Er høy da,178 ca og slank.Men trodde hvis en var slank,så ville det synes fortere jeg?Vet alle bærer barnet forskjellig,og at alle har forskjellige kropper,men lurer på om andre har det som meg?

=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 32 uker på vei og har det akkurat som deg og slik har jeg hatt det fra dag en. Magen en er liten, bærer veldig mye av babyen inni meg, nesten på ryggen.... Får hele tida kommentarer på at jeg er så liten og enda så langt på vei. Prøver å tenke positivt, da er det ikke så mye som skal vekk igjen og heller ikke så tungt. Spurte JM om hun syntes jeg var liten, men det var helt normalt ved førstegangsfødende. Kos deg med magen din og nyt graviditeten!!! Lykke til videre.

Skrevet

Synes selv jeg ser veldig gravid ut, of har termin i slutten av juli men:

På 17. mai møtte vi en litt perifer kollega av min mann. Sto lenge og pratet. 3 dager etterpå ringte hun her for å avtale et felles kurs de skal ha. Hørt svaret hans: "Nei, august er nok ikke så bra, for da skal jeg ha pappaperm................ Jo vi har nok termin i juli ja." Så DET hadde hun ikke sett nei!

Skrevet

Jeg har også en svært liten mage til å være i uke 30. Sist jeg var hos legen måtte hun kontrollmåle sf, for å være sikker på at alt var normalt. :o)

Jeg er slank, men bare 165 høy. Det er vel noe med at man bærer ungen langt inne, og det at jeg er førstegangs har nok også noe å si. det er ingen som tror jeg er så langt på vei som jeg er.. hehe.

Skrevet

Hei!

Jeg har det akkurat sånn om deg. Føler at jeg har utrolig liten mage til å vœre 7 fullgåtte måneder. Jeg er også høy og slank, 1,77 og 55 kg før graviditeten. Har hørt at høye jenter ofte får litt mindre mage. Det kan jo kanskje stemme det, vi har jo litt mer plass ;-)... Tror jeg har mye av babyen innvendig jeg og, for jeg er veldig, veldig kortpuset innimellom, har endel verk og kramper i beina og sur mage og halsbrann.

Så lenge alt er som det skal, er jeg bare glad jeg har en liten mage.

Skrevet

hei!

da jeg begynte på uke 30 syntes jeg også jeg hadde liten mage, den stod liksom ikke så mye ut. men strammet som du sier veldig!! mye.

nå to uker etter har jeg DEN magen, synes den vokser mye hver dag...kan sies at det vises på vekta også ja. og enda mer stramt er det blitt. nå håper jeg plutselig at det stopper..hehe.

lykketil, magen er nok stor og flott nok den!

jeg er bare 160cm ;)

Skrevet

Godt å høre at vi er flere i samme båt!:)

Er bare litt ubehagelig når naboer og kollegaer stirrer seg ihjel liksom.Akkurat som om de nesten ikke tror at jeg gravid,og ihvertfall ikke så langt på vei som jeg er.Føler liksom det er litt snakk mellom veggene om dere skjønner..hehe

Men uansett,vi er jo heldige også!Blir nok lettere en stram mage etter fødselen:)

håpe håpe,hihi

Skrevet

Hehe, ja til tider syntes det ikke i det hele tatt, kanskje mer nå enn for ett par uker siden (Uke37 i dag).

Min farmor bor ett stykke unna oss, og kommer sjeldent til byen men drar inn til pappas grav to ganger i året. Jeg trodde hun visste at jeg var gravid i og med at jeg har fortalt det til alle i familien, pluss sendte ut sms om nyheten (stor familie, men det viste seg at hun hadde byttet mobilnummer), men her om dagen 16. Mai står jeg og eldstemann på bussholdeplassen også sitter farmor i bussvinduet og vinker febrilskt, vi er glade for å se henne og vinker tilbake.

Ett par dager etterpå ringer hun meg og sier at hun nettopp hadde snakket med lillebroren min, og at det hadde kommet opp i samtale med ham om antall barnebarn og oldebarn hun nå har (15 barnebarn og 5 oldebarn), så sier min bror "Og ett oldebarn til på vei", "Nei det er du for ung til", svarer hun (han er 17 år). "Nei, Laila har jo en liten en i maven"....hehehe

Hva?!? Hun lurte fælt på hvor jeg skjulte den lille. Jeg er også høy, 181 cm og tror det syntes litt senere på oss.

So you are not alone :-)

NÅ derimot har jeg en kjempekule syntes jeg, men bare noen uker siden var maven temmelig liten.

Skrevet

Hvis jeg er flink og retter meg opp i ryggen, kan jeg fremdeles "skjule" magen under en litt stor genser. Går over i uke 31 på mandag, og har opplevd det samme i de to andre svangerskapene mine også. Er ganske høy, 1.77, og har lang rygg. Tror kanskje det har noe å si, i tillegg til hvordan barnet ligger.

Gjest Frantic
Skrevet

Er redd jeg har det motsatte problemet.... tror nok en bare bærer barnet forskjellig og får ulik fasong på magen. Er 170 cm og var 53 kg før graviditeten, og har i alle tre svangerskapene mine hørt at jeg har stor mage. Men jeg får alt konsentrert som en ball på magen, bakfra ser jeg ikke gravid ut, men du godeste for en profil! Er nå 28+1 og ser ut som jeg har svelgt en fotball - eller basketball..... Litt lei av alle kommentarene om "du verden - du har virkelig stor mage....." Satt på legekontoret her en og traff på en bekjent, og han åpnet med å si "jaså det er like rundt hjørnet nå da?" Er ikke nærtagende, så jeg svarte bare at nei, det ser bare slik ut og lo..... Han ble veldig flau når jeg sa jeg hadde termin 20.august............

Skulle igrunnen ønsket at magen var litt mindre, får så vondt i ryggen når jeg bærer så mye fremme - tyngdepunktet blir så forandret.... Men, sånn er det bare :-)

Skrevet

Jeg har det på samme måte som deg. Første gangen var det ingen som så noen ting. Var hos frisøren min å vaket håret og klippet meg 14 dager før babyen kom, men henne kunne heller ikke se noe.

Denne gangen er jeg litt større, men ikke sånn veldig stor. De fleste som ser meg sier at de var slik når de var i 4-5 mnd. Så er vel slik at noen ikke blir så store.

Jeg er 175 og slank. Når man er høy har man litt mer plass å bære barnet oppover.

I uke 32 var SF målet 28 nå. Om jeg ikke husker helt feil. Hva er ditt?

Skrevet

Ja det føles ganske stort inni magen egentlig,selv om det ikke synes så godt!hehe.Det er så underlig,for hun ligger så lavt.Har aldri kjent en bevegelse over navlen,hun ligger nesten nede i lårene mine jo!:D

Sf målet i uke27 var 26,så det ligger over den røde streken ihvertfall.

Men er litt usikker på termin,fordi det er 3 ukers forskjell på mens og ultralyd termin.Har blitt satt tilbake på 2 ul.Så ul termin er 15 august.

Skrevet

Jeg var enda lengre enn deg på vei, med førstemann og enda da var det noen som ikke hadde sett det. Jeg er ikke spesielt lang, 169 cm, men det var fordi jeg var så lang i ryggen sa jordmor, at jeg bar barnet inni meg, om du skjønner:) Skal love deg at det vises denne gangen, for nå har jeg i tillegg ingen magemuskler som holder knerten inne:) Så nå har jeg vom-sig så det holder.

Skrevet

Å! Så godt å høre at det er flere som er "små" her:) Sitter her med min "lille" mage (alle andre sier hvertfall den er liten), blir skikkelig bekymret jeg når alle sier den er så liten. Er ikke gøy å være førstegangs da. Men siden det er flere enn meg med små mager her så trenger jeg vel ikke bekymre meg da:)

Skrevet

Hei, har det akkurat som mange av dere andre her, jeg også. Jeg har termin 22. juni, og senest på onsdag var det en av kollegaene mine som syntes at jeg skulle så tidlig ut i permisjon. Jeg hadde så liten mage jo... Hun trodde jeg skulle ha i september. Egentlig kjipt å høre at jeg magen er så liten hele tiden. Synes den er fin jeg uansett... Sånn har den vært de to andre svangerskapene mine også.

Skrevet

Jeg hadde det samme "problemet", jeg er også ganske høy, 176 cm, og folk trodde ikke på meg når jeg sa at det var bare f.eks 3 mnd igjen.... Men det er ingen som tviler nå lenger... hehe, magen står ut som bare det. Har 4 uker igjen til termin.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...