Gå til innhold

August: DERE MED TERMIN 26 AUGUST


Tone & Mari

Anbefalte innlegg

HEI ..

 

VAR INNE PÅ LISTEN OG SÅG AT DET VAR FLERE SOM HADDE TERMIN 26 AUGUST OGSÅ...

 

EG VENTER EN JENTE DEN DAGEN , OG LURER PÅ HVORDAN DERE ANDRE HAR DET OM DAGEN...

 

SYNS VENTETIDEN ER LANG EG OG GLEDER MEG VELDIG TIL HO KJEM..

 

BOR PÅ SOTRA UTENFOR BERGEN...

 

ARTIG OM VI KUNNE HA EN SKRAVLETRÅD HER FOR OSS MED TERMIN SAMME DAG

 

KLEMMER

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg et innlegg til meg jo!! JEG har nemmlig termin 26. august både etter menstermin og ul.

 

Ja gleder meg til nurket kommer jeg er lykkelig uvitende om det blir gutt eller jente:)

 

Selv er jeg fra Bærum og har ikke vært på Sotra, men har møtt noen derfra da:)

 

(må du til Bergen for å føde da eller?)

 

kos og klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med svar da ,,,, Håper dere andre kommer etter også...

 

Artig og følge deg sjølv om du bor i Bærum da, avstand betyr så lite i denne nettverden vi lever i..

 

Sotra er en fin plass og bu så du må nok ta turen ut her en gang..

 

Eg må nok til Bergen for å føde ja..

 

Vi lurte en stund på og reise heim der eg er fra, men så blir det litt langt for mannen og reise.. Og vil jo gjerne ha han med på en slik dag..

 

Er dette din første fødsel også, eller veit du litt mer kva du går til

 

Klemmer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg.

Jeg er førstegangs jeg også så jeg vet ikke hva jeg går til nei.)

Gleder meg nå til nurket kommer, og så gleder jeg meg til litt roligere tider Juli med ferie og august med perm.

Jeg bor et par steinkast unna sykehuset så der er jeg heldig.

 

Nå er det vel egentlig nattatid fo rmeg.

 

 

Nattaklemmer fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig du er som bor så nær sjukehuset ditt da.. Det må jo være en god trygghet og ha i ryggen..

 

Artig at vi begge skal gjennom ein fødsel for første gang også.. Trur vi klare det heilt fint eg ..

 

Eg er sjukemeldt så eg er heime heile tiden og eg forstår godt at du gleder deg til ferie og rolige tider.. Sommeren er her no, i alle fall av og til,,,, og det er nemmen ikkje lenge før vi skal i ilden...

 

Hei så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt sykemeldt jeg også men det funker dårlig i dag la jeg igjen mobilen hjemme og var ikke tilgjengelig før 17 da hadde jeg nesten 20 ubesvartejobb anrop på telefonen hvorav 10 fra en kunde som til og med hadde sporet opp hjemmenummeret mitt og ringte der.

 

Blir stressa av sånt jeg.

 

Nå skal jeg en tur til Spania da og slappe av litt det blir deilig.

 

Fint med sommer nå ja litt på og av men sånn er det vel alltid i Norge :)

 

Tiden til termin går fort spennende å se når vi faktisk føder da,

 

klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det funker dårlig ja når du blir sporet opp hjemme også ja... Det kan eg godt tenke meg du blir stresset av..

 

Så kosleig det blir med tur til spania da... vi skal ikkje på noe særlig ferie i år.. Bor i nytt hus som trenger litt stell så pengene går nok der i år.. Pluss at det er mye og tenke på til den lille også..

 

Vi hadde tenkt og kjøpe mye brukt men så er det jo mye salg også så vi har fått det meste til redusert pris, men pengene går dei til tross for det..

 

Du får ha det fint i spania da så håper eg og treffe deg her etter ferien din...

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke kvitt meg så lett he he.

Har netttilkobling her også :)

Må innom her en liten tur.

 

Deilig å komme til Spania godt og varm her.

har rukket en tur på kjøpesenteret i dag og der fant jeg jammen litt til babyen :) Kjøpte noen bodyer og pysj. Alt i nøytrale farger siden vi ikke vet hva det blir.

 

Har en del å gjøre med huset vårt vi også må litt oppgraderinger til og nå holder vi på med barnerommet.

 

Blir nok ikke så mye her inne disse dagene men en liten tur på kvelden bør man jo få til.

 

Hvordan er formen din da? Jeg har skikkelig vondt i ryggen om dagen vet ikke helt hva det kommer av, muligens at jeg bruker andre muskler på grunn av endret tyngdepunkt.?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

 

Jeg har termin 26 august og venter en jente. Har en gutt fra før som er født 19 aug :) Bor selv i stavanger. Mensterminen min var 18 august. så fikk jeg 19 aug på tidlig ul, så ble det 20 aug på neste ul og tilslutt 26 aug på den normale ul.....jaja :) Kunne godt gått den andre veien heller :)

da jeg var på ul i uke 26, lå hun i seteleie, så jeg bare krysser fingrene for at hun skal snu seg. Skal til legen i uke 32, så skal få han til å henvise meg til ny ul så jeg kan se hvordan hun ligger. Ellers er formen min bra heldig vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Jeg har iallefall godt av noen dager fri her merker jeg.

 

Selv om det er jobb telefoner hverdag og problemer på kontoret så hjelper det å være noen timers flytur unna

 

Min lille baby ligger alltid ned med rumpa på alle kontroller, har hørt at det er god tid for at nurket skal snu seg. skal på ul i uke 32 så da får vi se om noe har skjedd. Da begynner det vel å bli på tide.

 

Mye spark på blæra i allefall:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med en til som har termin 26 august da....

 

Velkommen skal du være.... Anger på at eg ikkje kom på dette før eg, men vi har jo et stykke at så vi kan holde følge på veien...

 

Tenk at i dag har vi bare 12 uker att til termin.... Virkelig stort dette her syns eg...

 

Mari heter jenten vår da, og ho ligger også med rumpa ned enda.. Kjenner mye liv og røre til tider men trur ikkej ho har snudd seg enda nei..

 

Blæren er gøy og bruke som trampoline ja, stort sett oppe på do flere ganger om natten når det skjer ja..

 

Skal på ny kontroll den 8 juni eg og da får eg se Mari att....

 

Håper dere får en fin fin pinse....

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere venter begge jente? ja da får vel jeg en gutt da:)

Alle jeg kjenner har fått jente så mye tyder på gutt men mamma og andre tipper likevel jente.

 

Nå har jeg faktisk litt hjemlengsel jeg savner mannen min for han er ikke med til spania , gleder meg til å se ham igjen snart og mine kjære dyr.

Skal hjem på Mandag så det er ikke lenge igjen nå. Må jo nyte de siste dagene her da storkoser meg jo.

 

Tror jeg har hatt et litt for høyt aktivitesnivå her. Fått vondt i ryggen Jeg har gått mye turer og det skikkelig bratt her. I dag tror jeg at jeg setter ned foten og kjører bil om vi skal noe.

 

Det er mye liv her også tror jeg lokaliserte noen kroppsdeler i går hodet opp og rompa ned til høyre og så tror jeg det re bokswing med armene jeg kjenner i siden noen ganger-- artig!!

 

Nå skal det spises frokost og så er det strandtur tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å være i spania.. Jeg har og kjempelyst til å til syden, men orker ikke det når jeg er så og si høygravid og har en veldig aktiv sønn fra før :)

 

Kjenner leah og rører mye på seg,og hun snudde seg en stund til siden, men nå tror jeg hun har lagt seg med rumpa ned igjen. kjenner ubehagelig krafsing nedentil og ikke minst spenning i blæra... Skal på kontroll i slutten av juni, så da må jeg få legen min til å gi meg en ny ul time nærmere slutten så jeg kan se om hun har lagt seg rett eller ikke.. Blir ikke aktuelt med setefødsel for min del..

 

Er det noen av dere som har tenkt på evt setefødsel eller ks om de skulle ligge i sete??

 

Hvordan går det forresten med symfusemålene deres? Jeg havnet langt over den grønne marginen sist jeg var hos jordmor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei jeg har også termin 26 august, har en jente fra før på 4 år.

lenge siden jeg har vært inne på sidene nå pga eksamenstid!!! har siste eksamen på fredag men etter det er det sommerferie og permisjon for min del og gjett om jeg gleder meg.

vi valgte å ikke vite kjønnet, men kan kanskje hende at vi allikavel ser det på ul i uke 32, men har ikke tenkt å spørre!! skal på ny ul pga at morkaka lå langt nede å stengte for "utgangen" på ul i uke 19, håper alt er greit nå for setefødsel er ikke aktuelt, men har heller ikke lyst på ks, har hørt det tar mye lengre tid før man kommer seg da!

 

Symfusemålet lå akkurat på den røde linjen sist jeg var til jordmor.

artig å kunne høre hvordan dere har det, nesten litt rart å tenke på at vi er kommet akkurat like langt!!!

litt sjalu på spaniatur da :) det hørtes nydelig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei så gøy at det er en til med her også da....

 

Spent på hvem av oss som før først eg...

 

Eg ligger på den røde streken no eg og har ingen typisk gravid mage når eg ser på andre sin.. Men eg har slått meg til ro med den magen eg har..

 

I utgangspunktet så er eg stor fra før så eg har som mål og legge på meg minst mulig og det har gått fint frem til no.. Har ikkje øket mer enn eg må vist nok..

 

Eg skal på ny ultralyd på torsdag og det blir fint og se Mari att da.. Da får vi og vite om eg må inn på Haukeland og ta mer undersøkelse for å kontrollere veksten til Mari..

 

Eg har og tenkt litt på om det viser seg at det blir setefødsel.. Er vel kommet til at eg vil prøve og føde vanlig eg rett og slett.. Min mann har ikkje krav på noe særlig perminsjon siden han går på skole så eg blir mye aleine etter fødsel og da har eg hørt det er tøffere og komme seg på beina etter et KS.. Men vi får ta det som det kommer..

 

Koser meg med liv i magen og er så glad for å få oppleve dette her mirakelet som skjer..

 

Håper dere har det fint alle sammen

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært deilig i Spania men nå er jeg hjemme igjen og i full fart med jobb og her hjemme

 

Mitt Symfysemål har ligget på den røde streken under hele svangerskapet

 

Jeg har ikke tenkt så mye på setefødsel jeg annet enn at jeg egentlig ikke ønsker ks får vel mer info om setefødsel om babyen ikke snur seg

 

 

 

Veronica1972 du hva er grunnen til at de sjekker vekst og vet du hvordan de gjør det?

 

 

Lisa82 jeg vet ikke kjønnet jeg heller, og jeg skal også på ul i uke32 artig hvilken dato skal du da? Jeg tror jeg skal 28. juni

 

 

Passionfruit: vi ses kanskje på sykehuset da skal ¨på bærum jeg også

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!!!

jeg husker ikke helt hvilken dato jeg skal på ul men tror det er 26 juni.

i dag er det siste lesedag før eksamen i morgen, det skal bli så godt med ferie uten å tenke på skole!!!

har dere noen planer for sommeren? føler jeg bremser litt i år, fødte 3 uker for tidlig sist derfor har jeg ikke lyst til å reise så mye i august. samboern jobber nesten hele juli, men vi rekker en tur til Oslo for å besøke litt slekt og venner og så skal jenta vår få en tur til tusenfryd!!!

 

Ellers føler jeg meg i super form nå, det bobler over av energi, kan nesten ikke vente med å få tatt en ordentlig rydd og vask i alle skap og skuffer, er egentlig ikke så glad i å vaske og rydde så samboern er rimelig fornøyd med at jeg plutselig har fått "støv på hjernen"

 

da må jeg vel komme igang med lesingen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia,

 

Jeg har også termin 26. august. 2. gangsfødende med datter fra før. Denne gangen kommer det en gutt :-)

 

Får ekstra oppfølging i dette svangerskapet, pga komplikasjoner i forrige, så vært på ekstra ultralyd i dag. UL er alltid morsom. En aktiv liten krabat der inne, som lå med hodet ned, -så gjenstår det å se om han fortsetter å ligge den veien. Har fortsatt god plass, så kan fortsatt snu seg.

 

Formen har vært så som så, men jobber nå 60 %, og da går alt mye bedre. Så, føler at er ikke inne beste perioden av svangerskapet nå :-)

 

Synes tiden går mye fortere i dette svangerskapet enn forrige.

 

Bor forøvrig i Lier utenfor Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter...

 

Da har eg vært på ny ultralyd time og alt såg fint ut med Mari i dag også...

 

Ho har snudd seg og ligger med hodet ned no og det var ikkje så artig at det ble trykket på magen i dag nei... Kom noen saftige spark tilbake da ja...

 

Ligger på den røde streken enda med symfemål og vekten min har gått ned litt fra sist gang også...

 

Det blir tatt mål av hode og mage på Mari og ut fra dette så følger de med om ho vokser som ho skal.. Ho ligger litt under normalen men ikkje slik at det er noen fare enda..

 

Grunnen til at de følger meg så tett opp er at eg ahr gått gjennom 3 aborter og fått diagnosen Pco.. Eg får derfor gå på noe som heter Merformin i dette svangerskapet her..

 

Ønsker dere en fin fin helg jenter... Sjølv så skal eg på hyttetur med en gjeng med koselige jenter og det gleder eg meg til...

 

Masse klemmer fra meg og Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :) jeg har også termin 26 august!

jeg er førstegangsfødende og gleder meg vilt til lille baby`n kommer ut for å hilse på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tudlduh =) Jeg har også termin den 26. ,både etter mensen og Ul =) Er førstegangs og gleder meg VELDI..

 

Er sykemeldt fra jobben pga bekkenløsing.. går helt fint så lenge jeg tar det piano, men prøver jeg å røre på meg så blir det fort for mye og jeg får veldig ondt.. ellers er jeg stort sett i fin form =) Litt plaget med sure oppstøt bare,men det overlever man =)

Var på kontroll i forrige uke,og da lå babyen med hodet ned, noe han har gjort i 2 måneder :) 150 deilige slag i minuttet og ellers alt bra=)

 

Og jeg får en prins =) Har dere bynt å få noe utstyr i hus eller?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

 

For en flott dag er alene da siden mannen er på utdr. lag for en kompis koser meg men hadde ikke han vært opptatt så hadde vi vært ved sjøen og det hadde vært deilig

 

 

Jeg har også ul termin lik menstermin:) Så rart legen min ble helt overveldet av det han. Hadde aldri opplevd det før faktisk han

 

 

jeg har det egentlig ganske fint er i fin form når jeg roer det ned litt

 

 

Jeg lurer på om jeg får kynnere nå jeg som jeg ikke kjenner? noen som vet?

 

Når jeg er ute og går så kjenner jeg at jeg plutselig får press både mot blære og oppover, det gjør nesten litt vondt og så er magen hard.

 

Stopper jeg opp og slapper av så går det over og jeg kan gå litt videre før det gjentar seg. Det skjer spesielt i bratte bakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter....

 

Eg også har lurt litt på dette med kynnere for eg merker ikkje noe eg.... Har tenkt så mye på dette at en natt så drømte eg at vi ikkje fekk hjelp på sjukehuset til å få Mari ut fordi eg ikkje hadde hatt slike kynnere..... Snakk om å være tullete.....

 

Ellers så trives eg ikkje så veldig godt i varmen nei.... sittet litt lenge i solen så ene foten og armen er hovnet mye opp.... svetter som en gris og er trøtt og slapp om dagen....

 

Men men eg skal ikkje klage....

 

I morgen reiser gubben på fisketur så da blir det hjemme aleine fest på meg og dyrene våre....

 

Håper dere alle har gode dager

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...