Gå til innhold

Er så lei!

Anbefalte innlegg

Sitter her med hodepine og snufser og er litt trett.

Men er så lei av og gå og prøve å bli gravid,holdet på i 9mnd nå.Venter ikm nå den 29mai og den kommer vel tenker jeg som vanlig.

Er så lei av at de som er gravide klager slik,nå skal ikke jeg ta alle sammens under en kam da.Men jeg ble tante for en gutt for ca 14 dager siden,min søstrers andre barn(har ei på 18mnd)og hun klager og sutrer at jeg blir nesten på gråten.Hun vet ikke hvor heldig hun er som har to små og gått gravid.Jeg har ikke fortalt det til nesten ingen at vi prøver..kun to av mine venner og dere her da.

Er nesten litt sjalu på min søster..hun har ingenting på en måte..ikke utdanning,ikke egen leilighet eller jobb...fikk når to bare for og få mere penger fra aetat.Blir så frustrert...jeg/vi har jo alt klart.Begge i full jobb,egen leilighet og volvo v 70 og en golf...hvorfor blir ikke jeg gravid???

Måtte bare få ut litt frustrasjon og få lettet hjerten mitt litt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5174771-er-s%C3%A5-lei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så heldig å være gravid så jeg skal ikke si at jeg vet hvordan du har det - for jeg vet at jeg er VELDIG HELDIG :)

Synes du kan si noe til søsteren din jeg (trenger ikke nødvendigvis å si at dere prøver). Kanskje hun trenger en vekker for å skjønne hvor heldig hun er, eller kanskje hun "klager og syter" fordi du ikke har barn og hun ikke tør snakke til deg om hvor fantastisk det er å ha barn...

Uansett er jeg ganske sikker på at du også før eller siden får klaff og da er jo du i en mer "fornuftig" situasjon enn henne...

Det er ganske greit å være litt etablert før man går i gang med familieforøkelse :)

Jeg ønsker deg uansett masse lykke til med prøvingen og sendes samtidig en sky av babystøv til deg :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5174771-er-s%C3%A5-lei/#findComment-5174793
Del på andre sider

Du er bra heldig.Min søster forteller hvor fantastiks det er og ha barn det gjør hun.De to har jo alt av klær og leker..så hun tør nok og snakke med meg...Men skjønner det du mener og seier.

Tusen takk for babystøvet...Kos deg under svangskapet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5174771-er-s%C3%A5-lei/#findComment-5174816
Del på andre sider

Jeg vet virkelig hvordan du har det !! Har også prøvd i 9 mnd nå og mange av mine venner, kollegaer og søsteren min har blitt gravide, kost seg med graviditeten og født i mellomtiden. Og klagd; over vektøkning, barnegråt osv. Og da har jeg tenkt; fy faen, kos dere med dette - dere KAN. Dere har fått det til !!Likevel er jeg også heldig fordi jeg har ett barn - hun er fem år fra før, samtidig begynner alderen å jobbe mot meg (31) og jeg føler at jeg blir mer og mer desperat for hver måned som går hvor det ikke skjer en dritt!! Selv om jeg har et barn mangler jeg likevel noe jeg så inderlig ønsker meg; et søsken til jenta mi.Jeg blir så deprimert hver gang mensen nærmer seg, for PMS er klar og tydelig og det er aldri til å ta feil av. Det er ingen gode måneder dette. Håper og håper første del av syklus, venter og er spent andre del, også; gråt og raseri når det endelig er avslørt. Jeg har lurt på om det er mulig å bli gal... Men så tenker jeg; HALLO; forsøk å sette ting i perspektiv - i et enda større perspektiv, for jeg tror kanskje andre, som feks er kronisk syke, får diagnosen kreft osv ville ha syntes at VI var noen sutrehuer... Det finnes nesten alltid noen som har det værre... mager trøst, ja jeg vet.. Andre mestringsstrategier finnes også; som; JEG kan kose meg med rødvin i solen, JEG kan sove lenge om morgenen og det er svært sjelden jeg blir vekket om natten. JEG slipper å legge på meg 20-25 kilo (skjønt det er irrelevant når du først er der..). Nåja, høyst varierende om det funker, men... funker det en dag så har jeg ivertfall hatt en god dag...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5174771-er-s%C3%A5-lei/#findComment-5174827
Del på andre sider

Heldigvis så vet mine venner og min familie at vi prøver så ingen klager til oss :-) Og etter vi fortalte det så har også maset sluttet. Før måtte jeg henge i før jeg ble for gammel, idag "har jeg goood tid og jeg er jo enda ung så bare slapp av". Desverre får jeg også velmenende råd om at jeg skal se at når jeg slapper av så skjer det (ja at det liksom er MIN feil at jeg ikke blir gravid? Det er fordi jeg ikke slapper av?? Så frekt å si noe sånt!!!) og at mange som bestemmer seg for å adoptere blir plutselig gravid når søknaden er fylt inn (en amerikansk studier at det skjer 0.07% av alle som adopterer - så tror ikke det nei. Folk er dum altså!!!!) har siden min første graviditet hatt 5 gravide venner, to har nå født og de andre har termin i juni, juli og august. De snakker ikkke om magen og babyen før jeg har tatt initiativ til samtalen. Det synes jeg er greit fordi jeg spør alltid uansett. Så jeg får være ifred ja. Skulle bare ønske at de rådene tok slutt. Folk skjønner ikke at man må ikke gi råd hele tiden. Det går an å bare lytte og være der for noen. Bedre det enn å si noe bare for å si noe og så har de ikke peiling..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5174771-er-s%C3%A5-lei/#findComment-5174969
Del på andre sider

jeg for står deg så godt. det er ikke noe galt me å være sjalu, på de som er gravide. jeg er selv sjalu, men jeg ønker jo alle de som er gravide godt.jeg syntes jeg ser gravid mager over alt. de store fine magene. jeg har en søn på 2 år. jeg har mista 2 stk på 5 mnd har prøvd å få en til i 1 år nå. er på væei igjen nå. så jeg vil sende deg masse beby støv, mange varme tanker og mye lykke tl videre!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5174771-er-s%C3%A5-lei/#findComment-5174996
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...