Gå til innhold

fly halvannen mnd før termin??????

1 høne i haneflokken-født

Anbefalte innlegg

har foreløpig termin 26 januar og 8 desember skal vi i bryllup i nederland, er det noen som aner om jeg i det hele tatt kan fly ned dit???

pliiiiiz håper noen kan svare meg på dette

takker for evt svar

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må nesten sjekke med flyselskapet du skal fly med og legen din tror jeg. De fleste selskapene godtar ikke folk i 3. trimester med mindre du har med legeerklæring og absolutt ingen den siste måneden før termin. De er livredde fødsler ombord:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei madagaskar:-)

Det er individuellt fra flyselskap til flyselskap. I "mitt" flyselskap kan du fly opp til 7. mnd uten legeerklæring, og opp til det er tre uker til termin igjen med legeerklæring etter dette.

Lykke til, og husk å drikke maaaasse vann før, under og etter flyturen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte reise med fly 2 uker før termin pga begravelse. Hos SAS Braathens og Norwegian fikk jeg omtrent samme beskjed - inntil 1mnd før termin gikk det greit for dem at jeg tok fly hos dem. Mellom 1 mnd og 2 uker før termin måtte de ha legeattest på at formen er grei, og de tar vanligvis ikke med gravide hvis det er under 2 uker igjen til termin.

For knøttet ditt er det helt ok at du flyr så nære termin. Det er ingenting som skulle tilsi at en eventuell fødsel blir framskyndet ved en flytur. Det som KAN skje derimot er at du selv føler ubehag blant annet pga trykket - du blir raskere tørst, og kan hovne opp i beina. Et godt råd er å bevege seg så mye som mulig på flyplassen før avgang, "tving" kallen til fotmassasje, og bruk støttestrømper (fås kjøpt på apotek/hos bandasjist).

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal fly med KLM, er det noen som vet deres regler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste flyselskaper har info om dette på hjemmesidene sine. Prøv denne linken:

http://faq.klm.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=86,E=0000000000070153011,K=7485,Sxi=3,New,VarSet=Usage:Search,VarSet=SESSIONFULL:{929577DA-2017-4706-98B9-FB49F16B4524},Query='pregnant',VAR=sessid,7485,VarSet=C:no,VarSet=L:en

jeg gikk altså inn på www.klm.com, valgte utreiseland norge, og gikk videre. Der fant jeg "travel information", "customer support", og "faq". Vel inne på "faq" søkte jeg på søkeordet "pregnant" og fikk fram info om flygning med klm under graviditet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...