Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere og hvor lenge av gangen?

Anbefalte innlegg

Jeg har en godgutt på 3 uker som vil ha mat hele tiden....han spiser ikke så lenge av gangen da han sovner ved puppen og jeg får ikke liv i han igjen. Dette resulterer jo i at han ikke blir mett i det hele tatt. Blir litt fortvilet da jeg pupper hele dagen pluss flere ganger om natten. Er kjempe trøtt om dagen. Er student og prøver å få lest litt i tillegg. Men dette er ikke lett.

Fortsetter under...

min datter er også tre uker ....jeg ammer hele tiden føler jeg... kan gå en halvtime mellom...og av og til 3-4 timer.... så er ingen rutine på det enda...men jeg gir henne puppen hele tiden jeg...men merker det er slitsomt på natten.... ofte så rigger jeg meg godt til rette slik at jeg kan sovne med henne i armene...det går veldig greit egentlig...

jeg har ei datter på 7 uker nå, men har aldri ammet lengre en c 30 min. før kunne jeg også ha det sånn at jeg ammet, hun sovnet og en halv time etter ville hun ha mere. nå har vi vert nøye med at hun er voken når hun spiser, fordi da spiser hun seg mett.

nå i det siste har hun fått sitt siste måltid før natta fra 22.30 - 23 også putter vi henne i seng. når dette er gjordt vokner hun igjen 03.30 - 04 og får mat. så sover hun til ca 07 og får mat og står opp. på dagtid er det aldri oftere en hver 3 time, gjerne skjeldnere vis hun ikke griner.

Annonse

Da guttn min var 3 uker ville han også ha pupp hele tiden, og sovnet med puppen. Tror det er helt vanlig, og en måte å få melkeproduksjonen opp på. Etter hvert vil det regulere seg. Nå som han er 4 mnd. får han pupp hver 3 time. Det begynte vi med da han var 6-7 uker. Grunnen til dette var at han hadde kolikk, og legen på helsestasjonen annbefalte å la det gå ca 3 timer mellom måltidene, slik at ikke magen måtte arbeide hele tiden, og lage vondt. Det hjalp faktisk veldig. Men i ditt tilfelle ville jeg la han suge ofte i starten, for så å få mer rutine etter hvert. Det er viktig at de får melkeproduksjonen opp i starten:) Syns også det var utrolig slitsomt de første ukene, da han krevde pupp hele tiden, men tror det er noe de fleste opplever.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...